در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰، هفت دیدار همزمان برگزار شد که تیم‌های ایتالیا و اسپانیا رقبای خود را شکست دادند.

جشنواره گل ایتالیا با رکورد‌های پیر و جوان/ پیروزی اسپانیا در شب تساوی عجیب سوئیس و دانمارکبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو 2020 ، از ساعت 15 دقیقه بامداد ، هفت دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین بازیها، تیم های ایتالیا و اسپانیا رقبای خود را شکست دادند.

تیم ملی ایتالیا در گروه J و در ورشگاه انیو تاردینی شهر پارما ، میزبان تیم ملی لیختن اشتاین بود که با شش گل حریف را در هم کوبید. استفانو سنسی دقیقه 17، مارکو وراتی دقیقه 32 ، فابیو کوالیارلا دقایق 35 و 3+45 (هر دو از روی نقطه پنالتی) ، مویسه کین دقیقه 70 و لئوناردو پاوولتی دقیقه 76 گلزنان آتزوری در این مسابقه بودند. ضمن آنکه کافمن در دقیقه 3+45 به دلیل استفاده از دست در هنگام گل شدن توپ ایتالیایی ها ، به طور مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

 در این مسابقه فابیو کوالیارلا مهاجم کهنه کار ایتالیایی ها ، دو گل از شش گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و با 36 سال و 54 روز سن، به مسن ترین گلزن تاریخ تیم ملی ایتالیا تبدیل شد. پیش تر این رکورد در اختیار کریستین پانوچی بود که در یورو 2008 با 35 سال و دو ماه سن، برابر رومانی موفق به گلزنی شد . همچنین مویسه کین مهاجم 19 ساله و جوان آتزوری که چند روز قبل با گلزنی مقابل فنلاند به دومین گلزن جوان تاریخ تیم ملی ایتالیا تبدیل شده بود ، امشب با گلزنی در این دیدار، به جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایتالیا تبدیل شد که در دو بازی پیاپی گلزنی می کند.

در دیگر مسابقه این گروه، تیم بوسنی و هرزه گوین میزبان یونان بود که به تساوی دو بر دو بسنده کرد. در این گروه ایتالیا با شش امتیاز صدرنشین است و بوسنی و یونان با چهار امتیاز در رتبه های بعدی این گروه شش تیمی قرار دارند.

در گروه F رقابتها، تیم ملی اسپانیا با دو گل از سد میزبانش تیم ملی مالت گذشت. آلوارو موراتا هر دو گل لاروخا را در دقایق 31 و 73 به ثمر رساند.

در دیگر دیدار های این گروه، مصاف تیم های نروژ و سوئد با تساوی سه بر سه به پایان رسید و رومانی با نتیجه چهار بر یک مقابل جزایر فارو پیروز شد. در این گروه ، اسپانیا با شش ، سوئد با چهار و رومانی با سه امتیار در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

همچنین در گروه D ، سوئیس در ورزشگاه یاکوب پارک شهر بازل میزبان دانمارک بود که این دیدار با تساوی پر گل سه بر سه به پایان رسید. در این مسابقه عجیب سوئیس تا دقیقه 84 سه بر صفر از حریف پیش بود اما دانمارک موفق شد در دقایق پایانی سه گل بزند و بک امتیاز بگیرد. رمو فرولر در دقیقه 19، گرانیت ژاکا در دقیقه 66 و امبولو در دقیقه 76 گل‌های این بازی را برای سوئیس به ثمر رساندند. یورگنسن در دقیقه 84، گیتکیایر در دقیقه 88 و هنریک دالسگارد در دقیقه 90 هم برای دانمارک گلزنی کردند.

در دیگر مسابقه این گروه ، تیم ملی ایرلند با یک گل مهمانش جزایر فارو را شکست داد و به صدر جدول این گروه رفت.


بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی کوالیارلا در تیم ملی ایتالیا

آلمان دقیقه ۹۰ فاتح نبرد جذاب با هلند شد/پیروزی بلژیک و لهستان مقابل حریفان

پیروزی ایتالیا با درخشش جوانان/ عبور اسپانیا از نروژ در گام نخست


انتهای پیام/

نتایج مسابقات مقدماتی یورو 2020

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار