مهمترین اتفاقات سال سینمای جهان را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته نیز همانند سال‌های پیشین شاهد اتقافات جذاب و گاهی جنجالی بود که جشنواره‌های متعددی مانند اسکار سرآمد آنهاست که در اینجا به مهمترین آن‌ها که ممکن است برای سینما دوستان جالب باشد اشاره خواهیم کرد.

تایید حضور مریل استریپ در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

فصل اول سریال «دروغ‌های کوچک و بزرگ» که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، ساخت فصل دوم آن در دی ماه ۹۷ تایید شد و چندی بعد با تایید حضور مریل استریپ، طرفداران آن این سریال را پر ستاره‌تر از قبل خواهند دید.

تحریم جشنواره فیلم کن توسط کمپانی نتفلیکس

پس از آن که جشنواره کن با حضور فیلم‌های شرکت نتفلکیس در بخش رقابتی به دلیل جنجال‌هایی که دارد. مخالفت کرد، این کمپانی نیز اعلام کرد دیگر هیچ فیلم دیگری به این جشنواره نخواهد فرستاد.

شایعه حضور پیتر جکسون در سریال «ارباب حلقه ها»

آمازون که حق ساخت سریال «ارباب حلقه ها»‌ها را خریده بود و بودجه یک ملیارد دلاری برای ساخت این سریال در نظر گرفته بود اعلام کرد که در حال مذاکره با پیتر جکسون کارگردان سه گانه «ارباب حلقه ها» برای حضور به عنوان تهیه کننده در این مجموعه است.

دستگیری کمدین مشهور برای یک شوخی بزرگ

تی جی میلر کمدین مشهور آمریکایی در فرودگاه نیویورک به دلیل اینکه در طی یک تماس تلفنی دروغین به پلیس اعلام کرد که یک زن در قطاری که در حال سفر از واشنگتن است زنی با یک کیف حاوی بمب در قطار حضور دارد بازداشت شد که گفته میشود در صورت تایید این اتهام ۵ سال به زندان می‌افتد.

رد کردن جایزه افتخاری از طرف رژیم صهیونیستی، توسط بازیگر مشهور آمریکایی

ناتالی پورتمن که متولد بیت المقدس است که مخالفت‌های خود با سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس را اعلام کرده بود، جایزه افتخاری ژنسیس که قرار بود از طرف اسرائیل به وی اهدا شود را نپذیرفت.

دزیده شدن لباس شصخیت محبوب فیلم مرد آهنی

لباس شخصیت فیلم مرد آهنی که رابرت داونی جونیور در اولین قسمت فیلم مرد پوشیده بود دزیده شد و گفته میشود ارزش این لباس بیش از ۳۰۰ هزار دلار است.

مهمترین اتفاقات سال سینمای جهان

اتهام آزار جنسی علیه بازیگر برنده اسکار

مورگان فریمن بازیگر مشهور آفریقایی آمریکایی و برنده اسکار است که میتوان گفت: حاشیه‌های زیادی نداشته است، اما به یکباره توسط هشت زن به آزار جنسی و رفتار نا مناسب متهم شد و مجله‌های متعددی به افشاگری علیه این بازیگر پرداختند.

سبقت کمپانی نتفلیکس از دیزنی

دیزنی تا پیش از رکورد شکنی نتفلیکس با ارزش ۱۵۲ میلیون دلاری با ارزش‌ترین شرکت رسانه‌ای دنیا شد، اما نتفلیکس توانست با افزایش ارزش خود به حدود ۱۵۴ میلیارد دلار دیزنی را پشت سر بگذارد و این لقب را از آن خود کند.

تایید حضور آلپاچینو در فیلم «روز و روزگاری در هالییود»

با تایید کمپانی سونی پیکچرز آل پاچینو بازیگر محبوب آمریکایی نیز به فیلم جدید تارانتینو پیوست تا این فیلم با حضور دیگر بازیگرانی مثل لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، داکوتا فنینگ، جیمز مارسدن، تیموتی اولیفانت، امیل هرش از نظر ستاره چیزی کم نخواهد داشت تا مخاطبان آن انتظار یک فیلم شگفت انگیز را بکشند. این فیلم در تاریخ ۹ اوت ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۹۸) اکران می‌شود.

مهمترین اتفاقات سال سینمای جهان

اخراج و به خدمت گرفتم دوباره کارگردان هالیوودی

جیمز گان، که دو قسمت گذشته فیلم «نگهبانان کهکشان» را کارگردانی کرده بود او را به خاطر توییت‌هایی نامناسبی که منتشر کرده بود از کارگردانی سری جدید این فیلم سینمایی اخراج کرد، اما در نهایت دوباره چندی پیش برای کارگردانی این فیلم استخدام شد؛ و به اولین کارگردانی تبدیل شد که یک سه گانه در دنیای سینمایی مارول را کارگردانی میکند.

تغییراتی در اسکار که هیچگاه عملی نشد

اکادمی اسکار قرار بود در مراسم اسکار ۲۰۱۹ سه تغیر را اعمال کند که شامل اضافه کردن یک بخش به نام «فیلم منتخب مردم»، کمتر کردن زمان برگزاری مراسم و همچنین اهدای برخی جوایز اسکار در میان وقفه‌های تبلیغاتی می‌شد، اما هیچ کدام عملی نشد، بخش فیلم منتخب که به تعویق افتاد و اهدای جوایز در وقفه‌های تبلیغاتی نیز با واکنش سینماگران روبرو شد و اسکار را از این تصمیم نیز منصرف کرد.

سرکوب فیلم کوین اسپیسی توسط مخاطبان

فیلم «باشگاه پسر‌های میلیاردر» جدیدترین فیلم کوین اسپیسی است که با بی اعتنای سینماداران مواجه شد و تنها در ۱۰ سینما اجازه اکران گرفت و در هفته اول تنها ۱۲۶ دلار فروش کرد. فروش نهایی این فیلم با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ۱.۵ میلیون دلار فروش کرد و خسارت سنگینی به سازندگان آن وارد کرد.

خداحافظی بن افلک با نقش بتمن

برادران وارنر با اعلام تاریخ جدید فیلم «بتمن» که در ژوئن۲۰۲۱ اکران میشود، اعلام کرد که بن افلک بازیگر سابق این شخصیت به دلیل بالا رفتن سن از بازی به عنوان بتمن کنار کشیده است.

شکست فیلم اصغر فرهادی به عنوان نماینده اسپانیایی

سه فیلم «قهرمانان»، «غول پیکر» و فیلم «همه میدانند» به عنوان سه نماینده اسپانیا برای حضور در اسکار ۲۰۱۹ معرفی شدند که در نهایت فیلم اصغر فرهادی از فیلم «قهرمانان» شکست خورد و این فیلم به بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار راه پیدا کرد.

مهمترین اتفاقات سال سینمای جهان

ترس بازیگر هالیوود از سفر به عربستان

جرارد بالتر که قرار بود برای اکران فیلم «شکارچی کشنده» به ریاض سفر کند، به دلیل قتل خاشقچی منتقد سیاسی در سفارت عربستان، از سفر خود به این کشور پشیمان شد. این فیلم قرار بود بعد از فیلم «پلنگ سیاه که بعد از ۳۵ سال در سینما‌های عربستان به نمایش درآمده بود به اکران دربیاید.

در گذشت خالق باب اسفنجی

استفن هیلنبرگ خالق شخصیت باب اسفنجی در سن ۵۷ سالگی در گذشت که دلیل آن مبتلا بودن به بیماری تخریب کننده سلول‌های عصبی عنوان شده بود. استیون هاوکینگ نیز به دلیل بیماری مشابه در گذشته بود.

مهمترین اتفاقات سال سینمای جهان

انتخاب جنجالی مجری اسکار

اسکار که در ابتدا قرار بود توسط کوین هارت کمدین آمریکایی اجرا شود بعد از مدت اندکی در پی درخواست آکادمی از پاک کردن توییت‌هایی که کوین هارت در صفحه شخصی اش منتشر کرده بود کوین هارت از اجرای این مراسم کناره گیری کرد و در نهایت نیز مجری جدیدی جایگزین وی نشد و اسکار ۲۰۱۹ برای دومین بار در تاریخ بدون مجری برگزار شد.

«بوهیمین راپسودی» بدترین فیلم برنده گلوب در ۳۳ سال اخیر نامزد

فیلم بوهیمین راپسودی ساخته برایان سینگر که توانست جایزه گلدن گلوب را دریافت کند از نظر منتقدین امتیاز ۶۰ را دریافت کرد و بدترین برنده گلدن گلوب در سه دهه اخیر شد. اما نظر مخاطبان مثبت بود و به این فیلم امتیاز ۹۰ از صد را دادند.

اعلام برندگان اسکار با شگفتی آفرینی «کتاب سبز»

ماهر شالاعلی و ویگو مورتنسن با بازی درخشانشان در «کتاب سبز» باعث شدند تا این فیلم جایزه بهترین فیلم سال را از اسکار دریافت کند، رامی مالک نیز برای فیلم «بوهیمین راپسودی» جایزه بهترین بازیگر مرد و اولیویا کلمن نیز برای فیلم «سوگلی» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کردند.

مخالفت اسپیلبرگ با حضور فیلم‌های نتفلیکس در اسکار

بعداز برنده شدن فیلم «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون در اسکار ۲۰۱۹ اعتراضاتی برای عدم شایستگی این فیلم‌ها به وجود آمد و اسپیلبرگ که از مدیران آکادمی در بخش کارگردانی است مخالفت مستقیم خود را با حضور فیلم‌های نتفلیکس در اسکار اعلام کرد. او معتقد است این فیلم‌ها حداقل باید چهر هفته اکران عمومی داشته باشند در غیر این صورت بهتر است در جشنوراه بفتا شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.