داور بین المللی والیبال گفت: فدراسیون جهانی والیبال قصد دارد تا از داوران بازنشسته بین المللی در زمینه‌های دیگر استفاده کند.

یزدان پناه: فدراسیون جهانی والیبال با روی خوش از داوران بازنشسته استفاده می کند

مسعود یزدان پناه داور بین المللی والیبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفته است از داوران بین المللی بازنشسته که سابقه خوبی دارند در بحث ویدئو چلنچ مسابقات جهانی استفاده کند. ویدئو چلنج موضوع مهمی در قضاوت بازی‌های حساس و جهانی والیبال به حساب می‌آید. فدراسیون جهانی والیبال بنابر اهمیت این موضوع سعی کرده است از داوران بازنشسته  و با تجربه که کمترین اشتباه را در دوران قضاوتشان داشتند بهره ببرد.

چهار داور از آسیا برای گذراندن کلاس ویدئو چلنج معرفی شدند

او ادامه داد: کنفدراسیون والیبال آسیا چهار داور بین المللی را برای گذراندن کلاس ویدئو چلنج به فدراسیون جهانی معرفی کرد. ۲ داور از کشور ژاپن و یک داور اهل عربستان و من که به عنوان نماینده آسیا معرفی شده بودیم و در مجموع ۱۴ داور والیبال از کشور‌های مختلف جهان در این کلاس آموزشی حضور داشتند. کلاس ویدئو چلنج با حضور رئیس فدراسیون جهانی و رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی برگزار شد و در پایان جلسه دانش داوران مورد سنجش قرار گرفت. داوران تاییده شد در این کلاس دعوتنامه حضور در مسابقات جهانی به عنوان داور ویدئو چلنج را کسب کردند.

زبان انگلیسی برای پیشرفت داوران فوق العاده مهم است

یزدان پناه افزود: یادگیری زبان انگلیسی برای داورانی که قصدشان قضاوت در سطوح بالای جهانی است اهمیت فراوانی دارد. بعضی وقت‌ها دیده می‌شود داورانی در مسابقات بین المللی قضاوت می‌کنند که سطحشان به مراتب از داوران ایرانی پائین‌تر است، اما چون به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند از ما جلو‌تر می‌زنند. کشور‌هایی مانند عربستان، بحرین و قطر در والیبال حرفی برای گفتن ندارند، اما به واسطه ارتباطی که از لحاظ زبان انگلیسی با آسیا و جهان دارند در کنفدراسیون والیبال آسیا از ما سبقت گرفته اند. اهمیت زبان برای داوران ما در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی ایران معلوم شد، چون ناظران به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند و حتی در فدراسیون جهانی و کلاس‌های بین المللی تمام مطالب ارائه شده انگلیسی است.

داوران بازنشسته نیاز به حمایت دارند

داور بین المللی والیبال تصریح کرد: داوران سن بالا باید بازنشسته شوند تا داوران جوان بتوانند شکوفا شوند، اما باید از داوران بازنشسته در جا‌های دیگر به عنوان مدرس جهانی، داور ویدئو چلنج و ... استفاده شوند نه اینکه آن‌ها پس از این همه سال زحمت کنار گذاشته شوند. پتانسیل و ارزش ما داوران ایرانی بسیار بالا است فقط نیاز به حمایت داریم تا توانایی هایمان را نشان دهیم.

او در پایان اظهار داشت: فدراسیون جهانی والیبال از بازتجربه‌ها استفاده می‌کند، فدراسیون والیبال ایران نیز باید همین گونه باشد. چرا فدراسیون ایران با اینکه حرف اول را در والیبال قاره آسیا می‌زند نباید یک نماینده در کمیته داوران کنفدراسیون آسیا داشته باشد، این موضوع برای جامعه داوری بسیار سخت و ناراحت کننده است.


بیشتر بخوانید:

فائزی: سال ۹۷ برای والیبال ایران خوب نبود

شعبانیان: لیگ پر حاشیه ای را در سال ۹۷ تجربه کردیم

کارخانه: نیمی از موفقیت ورزش را مدیون رسانه‌ها هستیم

صادقی: تحصیلات عالیه دختران والیبالیست ما ثمره انقلاب است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار