حجت الاسلام حیدری تهرانی گفت:حوزه و دانشگاه باید مرز‌های توسعه و توسعه یافتگی را پررنگ کنند تا مسیر برای شکل‌گرفتن پیشرفت اسلامی محقق شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری تهرانی استادحوزه علمیه قم درسخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،گفت: انقلاب اسلامی در گام اول اصل حاکمیت و قدرت را از دست دنیاپرستان خارج و اسلام وارد عرصه قدرت شد.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به دنبال تولید ابزاری برای قدم برداشتن در گام دوم نباشند مسیر گام دوم به درستی محقق نمی‌شود و انقلاب وارد معادلات قدرت جهانی نخواهد شد.

حیدری تهرانی ادامه داد: پس از سال‌ها از دوران پیامبر (ص) اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی به عرصه قدرت وارد شد و گام اول انقلاب اسلامی شکستن تقسیم شرق و غرب مادی و ایجاد دوگانه اسلام و استکبار و ایمان و کفر بود.

استاد حوزه علمیه افزود: گام دوم انقلاب اسلامی شکستن تقسیم توسعه یافته و در حال توسعه با ایجاد ابزاری جدید بر مبنای آرمان‌های الهی و اسلامی و ایرانی است.

وی بیان کرد: توسعه‌یافتگی ابزار علمی برای کشور است که به راحتی نمی‌توان از آن جدا شد، اما باید یک الگوی کاربردی و صحیح برای آن تدوین شود به همین خاطر بود که رهبری سال‌ها قبل نخبگان جامعه را متولی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کردند.

استاد حوزه علمیه  قم تصریح کرد:حوزه و دانشگاه باید از برخی موضوعاتی که آن‌ها را از حمایت تئوری از انقلاب جدا می‌کند دست بردارند و در راستای شناخت ابزار توسعه و توسعه‌یافتگی حرکت کنند.

حیدری تهرانی یادآورشد: حوزه و دانشگاه باید مرز‌های توسعه و توسعه یافتگی را پررنگ کنند تا مسیر برای شکل‌گرفتن پیشرفت اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/ح

گام دوم انقلاب ایجاد ابزاری جدید بر مبنای آرمان‌های اسلامی و ایرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار