جهان‌پور گفت: اقدامات لازم برای تامین دارو و جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی در مناطق سیل زده انجام شده است.

کیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین دارو در مناطق سیل زده اظهار کرد: خوشبختانه تا به این لحظه در هیچ‌یک از مناطق آسیب دیده با مشکل جدی کمبود دارو مواجه نبوده‌ایم و تمام استان‌هایی که در حالت هشدار قرار دارند از ذخیره سازی کافی برای وقوع حوادث احتمالی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مراکز تامین دارو در استان‌های پرخطر برای  برطرف کردن نیاز‌هایی فراتر از نیاز متداول استان آماده  هستند تا در صورت وقوع بحران، توانایی تامین و توزیع دارو در مناطق پر خطر را داشته باشند.

محبی

جهان‌پور با اشاره به شروع فرآیند کلرزنی و گندزدایی از آب مناطق آسیب دیده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وقایعی که به‌طور معمول در هنگام و بعد از وقوع سیل در دنیا مطرح می‌شود، شیوع بیماری‌های عفونی و واگیردار به‌خصوص از نوع گوارشی است.

گندزدایی از آب مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان افزود: یکی از منابع عمده افزایش شیوع بیماری‌های عفونی آب است، به همین دلیل وزارت بهداشت با همکاری مراکز بهداشتی استان‌‌ها اقدام به کلر زنی منابع و مراکز تامین آب در استان‌ها کرده است.

وی با اشاره به کنترل و نمونه‌گیری مداوم از آب توزیع شده در استان‌های سیل زده تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از آب چشمه‌ یا مناطق دیگری که کلر زنی نشده‌اند، استفاده نکنند و تنها آب قابل استفاده، آب‌های بسته‌بندی یا آب‌هایی است که از راه‌های مورد تایید مراکز بهداشتی تهیه می‌شود را مصرف کنند.

محبی

جهان‌پور گفت: انجام واکسیناسیون علیه بیماری‌هایی مثل فلج اطفال و سرخک که از اهمیتی بالا برخوردار است در مناطق نیازمند انجام شده است و اطمینان داشته باشید اگر منطقه‌ای از مناطق سیل زده نیاز به انجام اقدامات درمانی داشته باشد در پروتکل وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان یادآوری کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر همه‌گیری بیماری‌های گوارشی در مناطق آسیب دیده نداشته‌ایم و امیدواریم با توصیه‌های انجام شده و خدماتی که نیروهای ثابت و سیار مراکز بهداشت ارائه می‌کنند در روزهای آتی هم شاهد شیوع بیماری نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار