اولین قرآن کامل نوشته شده با طلق فشرده(آکرولیک) ، نخستین بار در دارالقرآن اهل البیت(ع) خمینی شهر صفحه گشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این قرآن با طلق فشرده (آکرولیک) بر روی تخته چوب فشرده ۶ میلیمتری در قالب کعبه معظمه طراحی و نگاشته شده است.
آیاتی که بر روی در خانه خدا به صورت برجسته مشاهده می‌شود، بر روی در این مصحف نیز به صورت منبت، مشبک و معرق‌کاری نوشته شده است.
نمای خارجی این مصحف مانند خانه خدا به صورت نمای آجری بوده و ۲ عدد دستگیره و یک عدد قفل نیز بر روی آن نصب شده است.
وزن کامل این مصحف بیش از ۱۴۰۰ کیلوگرم است و برای ساخت آن از چوب‌های عناب، توسکا، راش، گردو و روسی استفاده شده است.
از دیگر مشخصات این مصحف شریف نصب ۱۹ گل آبی به نیت ۱۹ حرف بسم‌الله الرحمن الرحیم، نصب ۱۴ گل زرد به نیت ۱۴ معصوم (ع)، نصب ۱۲ گل آبی کم‌رنگ به نیت ۱۲ امام (ع)، نصب ۸ گل سبز به نیت امام هشتم (ع) و نصب ۳۰ گل آبی پررنگ با طرح معرق به نیت ۳۰ جزء قرآن کریم بر روی جلد و ۱۱۴ ستاره قرمز رنگ نیز به نیت تعداد سوره‌های قرآن کریم بر روی جلد نصب شده است.
همچنین تعداد چهار گل معرق و مشبک بزرگ به نیت چهار سجده واجب و تعداد ۶ هزار ۲۳۶ گل با طرح چوب که به صورت «یا حمید» خوانده می‌شود با نیت تعداد آیات قرآن بر روی حاشیه صفحات نصب شده است.
این مصحف شریف دارای ۴۰ برگ بوده که یادآور سن حضرت محمد (ص) در زمان بعثت است.
خلق این اثر را ابتدا ۱۶ نفر از زندانیان ندامتگاه مرکزی اصفهان آغاز کردند و در ادامه بیش از ۴۰ نفر در این طرح فعالیت داشته‌اند.
به گفته مسئولان سازمان زندان‌ها، هزینه ساخت و نگارش این مصحف شریف با مشارکت ۴۰۰ میلیون ریالی خیران و زندانیان تهیه شده است.

انتهای پیام/م

 

صفحه گشایی اولین قرآن نوشته شده با طلق فشرده در خمینی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار