رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان نقش فرهنگی، پرورشی وتربیتی مراکز فراگیر کانون پرورش فکری را آغاز تحول در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به اهمیت فراهم آوردن بستر‌های مناسب تربیتی و رشد برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد.

خلیل رنجبر گفت: مراکز فراگیر کانون ابتکاری برای پر کردن جای خالی فعالیت فرهنگی ومهارت آموزی در زندگی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است و البته جایی برای دست‌یابی به فهم مشترک بیشتر از کودکی و زندگی برای همه دانش آموزان، چه آن‌ها که نیاز‌های خاص جسمی ندارند و چه آن‌ها که به دلیل برخی محدودیت‌های جسمی، نیاز به توجه و امکانات متفاوت از بچه‌های دیگر دارند.

رنجبرافزود :توجه به پرورش اعتماد به نفس، خلاقیت، افزایش قدرت تجسم، کنجکاوی ومهارت آموزی از طریق بازی به عنوان امری ضروری ولازم در کنار تحصیل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مراکز فراگیر کانون پرورش کانون در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در کانون کاملاً به شکلی غیرمستقیم در راستای مهارت‌آموزی وارتقای استقلال فردی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌باشد؛ تصریح کرد:درکانون پرورش فکری فراگیر رشته‌های تئاتر، قصه گویی، شعر، بازی، سرگرمی، نمایش فیلم، کلاس‌های مذهبی شامل احکام و نماز، نقاشی، سفالگری و کاردستی جهت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی ودارای معلولیت جسمی - حرکتی و ذهنی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در مراکز فرهنگی و هنری کانون در کنار تشویق دانش آموزان به فعالیت‌های فرهنگی می‌توان قدرت دستیابی به آرزو‌ها و نیاز‌های شخصی رابا آموزش غیررسمی و با بهره مندی از همه ظرفیت‌های موجود درآنان تقویت کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه افزود:ما در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارتقای اندیشه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را مدنظر داریم و برای تحقق این مهم به نقش خانواده‌ها و مربیان اهمیت زیادی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را باید به سمت مهارت‌آموزی و استقلال در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... ببریم اذعان داشت: افراد با نیاز‌های ویژه باید فرصت پیدا کنند تا استعداد‌های خلاق هنری و فکری خود را رشد دهند و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی‌سازی جامعه به کار گیرند.

رنجبر با بیان اینکه مهارت آموزی برای این دانش آموزان ویژه که در زمینه هایی، چون قصه، داستان و نقاشی ازاستعداد‌های خوبی برخوردارند یک اصل است افزود: خوشبختانه با همکاری و مساعدت بین مدیران مدارس و عوامل اجرایی کانون این حرکت منجر به اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی در مدارس شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.