امروز روز جهانی بهداشت است و به همین بهانه کمی به دغدغه‌های حوزه بهداشت و نیرو‌های بهداشتی پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت (WHO) هفتم آوریل را روز جهانی تندرستی یا روز جهانی بهداشت نام‌گذاری کرده است. شعار این سازمان برای سال ۲۰۱۹ «سلامت برای همه در هر مکان» و ادامه شعار «پوشش همگانی تندرستی» در سال ۲۰۱۸  انتخاب شده است.
 
امروز روز جهانی بهداشت است، روز خدمتگزارانی که سلامت را از درب خانه و منزل کنترل می کنند و مراقب وضعیت بهداشتی مردم هستند، شاید مردم و بسیاری از مسئولان نقش کمرنگ تری را برای نیروهای بهداشتی متصور باشند اما امروز که سیل بسیاری از استان‌های کشور را تخریب و دچار آسیب کرده است عملکرد نیروهای بهداشتی را به چشم می بینیم و با این تلاش هاست که تاکنون اپیدمی بیماری عفونی در هیچ کدام از استان‌های سیل زده گزارش نشده است، همانطور که در زلزله کرمانشاه شاهد هیچ اپیدمی عفونی نبودیم.
 
افزون بر این نیروهای بهداشتی بر سلامت آب، غذا و محیط نظارت می کنند و در ایامی چون تعطیلات نوروز با مراجعه اماکن بین راهی، استراحتگاه‌ها و هتل ها مراقب سلامت مردم هستند و در همین راستا روز جهانی بهداشت بهترین بهانه برای توجه بیشتر به بهداشت و درد و دل بهداشتیان است چرا که به قول معروف « پیشگیری همیشه بهتر از درمان است»

پوشش همگانی بهداشت پس از انقلاب اسلامی در سراسر ایران

احمد مهری عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین بهداشت و اپیدمیولوژیست به مناسبت روز جهانی بهداشت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از نگرانی‌های جامعه بین الملل در حوزه بهداشت بحث پوشش همگانی خدمات سلامت است موضوعی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور جلوه جدیدی به خود گرفت.

وی افزود: با ایجاد شبکه های بهداشت کشور و استقرار بهورزان در خانه‌های بهداشت بعد از حدود ۴۰ سال امروزه نه تنها در روستاها بلکه در تمامی سطح شهر چه در حاشیه که در مرکز و چه در شمال هر شهر ایران خدمات بهداشتی اکثراً به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد با توجه به اهمیتی که مسئله پوشش همگانی سلامت دارد خوشبختانه در ایران این پوشش همگانی در حوزه‌هایی همچون واکسن مراقبت های مادر و کودک مراقبت های دوران بارداری و غیره وضعیت بسیار مناسبی دارد.

پارادوکس بیکاری فارغ التحصیلان بهداشتی و کمبود نیرو/ حقوق‌هایی که کفاف دخل و خرج بهداشتیان را نمی‌دهد

(نیروهای بهداشتی شهرستان ایذه در حال امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان)

رسانه ها خدمات بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کنند

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین بهداشت ادامه داد: امروزه بیماریهای غیر واگیر دامن گیر سلامت عمومی مردم است اما به هر حال در بسیاری از این شاخص ها وضعیت کشور مطلوب است و از مهمترین نگرانی‌ها و انتقاد هایی که در شرایط کنونی به فضای ارائه خدمات بهداشتی وارد است اینکه رسانه ها به صورت تخصصی و با زبان عامیانه خدمات بهداشتی را به مردم گزارش نمی‌دهند.

وی افزود: بسیاری از خدمات بهداشتی به صورت رایگان در مراکز و خانه های بهداشت ارائه می‌شود این در حالی است که بسیاری از مردم از این خدمات آگاهی ندارند البته این وضعیت کم کم رو به بهبودی است اما معتقدیم آگاهی مردم نسبت به خدمات بهداشتی با کمک رسانه ها و تبلیغات لازم از سوی وزارت بهداشت ارتقا پیدا کند.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین بهداشت بیان کرد: امیدواریم که گام هایی که در جهت سلامت محوری پیشگیری از بیماری‌ها در سطح کشور انجام می‌شود جنبه کیفی به خود گیرد و نیرو های بهداشتی به جامعه معرفی شوند تا پوشش همگانی سلامت محقق شود.

وضعیت دریافتی بهداشتیان مطلوب نیست

مهری افزود: نیروهای بهداشت در قالب های مختلف در حال ارائه خدمت به مردم هستند یکی از مشکلات حوزه بهداشت به ویژه نیروهای صنفی بحث تبدیل وضعیت دریافت حقوق بر اساس مبتنی بر خدمت است و چون حقوق ثابت نیست نیروهای بهداشتی امنیت شغلی ندارند و نمی توانند برنامه ریزی کنند که در ماه چه میزان دریافتی خواهند داشت و با این نظام پرداخت حقوق بسیاری از نیروهای بهداشتی کاهش  ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی داشته است.

وی افزود: نیرویی که این فشار روانی و دغدغه معیشت بر او وارد می شود نمی تواند به خوبی خدمت رسانی کند و بسیاری از صاحب نظران بهداشتی منتقد این روش هستند اما وزارت بهداشت مصمم است تا این رویه ادامه داشته باشد.

پارادوکس بیکاری فارغ التحصیلان بهداشتی و کمبود نیرو/ حقوق‌هایی که کفاف دخل و خرج بهداشتیان را نمی‌دهد

کمبود نیرو از چالش های مهم حوزه بهداشت

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین بهداشت کمبود نیروهای بهداشتی را یکی دیگر از چالش های حوزه بهداشت دانست و گفت: متاسفانه با اینکه مراکز و پایگاه های سلامت با کمبود نیرو مواجه هستند سیستم سلامت به فکر جذب نیرو فقط در  حوزه درمان هستند و فکر به حال جذب نیرو در حوزه بهدات نمی کنند در حالی که سالیانه بین هزار ۵۰۰ تا ۳ هزار دانشجوی بهداشتی فارغ التحصیل می شوند و از طرفی طرح دانشجویان را کاهش داده اند همچنین هر سال با بازنشستگی شماری از نیروهای بهداشتی هستیم.

مهری ادامه داد: یکی از نگرانی ها در حوزه بهداشت این است که جایگاه برجسته  و ویژه ای در نظام سلامت برای نیروهای بهداشت در نظر گرفته نمی شود و نمی بینم که مسئولان حوزه سلامت حتی روز بهداشت را به بهداشتیان تبریک بگویند و به دغدغه های آنها توجه کنند.

پارادوکس بیکاری فارغ التحصیلان بهداشتی و کمبود نیرو/ حقوق‌هایی که کفاف دخل و خرج بهداشتیان را نمی‌دهد

(خدمت رسانی نیروهای بهداشتی به سیل زدگان گلستان)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
الان که 16 اسفند هست و شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده همش از پزشکان و پرستاران تقدیر میشه. ولی اصلا به پیشگیری توجه نمیشه و متاسفانه گروه های بهداشتی شدن گمنام گمنام.
Italy
حسین
۰۲:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولله در اهواز نه حقوق اسفند نه عیدی گرفته ایم هنوز
ولله با حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی تمام ارزوهای خودم و زنو بچه ام یکی یکی به عقد تبدیل میشوند
شمارا بحق امام زمان به داد این نیروهای طرح تحول برسید از بیکاری تن به هر قراردادی داده ایم چند ساله و دم نزده ایم
خدا می داند شرمنده ی بچه شدن یعنی چه
نه مسئولین میفهمند نه دولت
انگار ما دهه شصتی ها خلق شده ایم تا زندگی را با زجرو عذاب بگذرانیم
بخدا روا نیست دانشگاهی سالانه به یک پزشک عمومی ۵۰۰میلیون فقط کارانه بدهد ولی کارشناسان بهداشتش که خط مقدم کاهش بیماری ها و به تبع ان کاهش بار مالی بر دوش ان هستند را سالانه ۱۵میلیون ان هم قطره چکانی و با تاخیر یک الی سه ماهه حقوق بدهند
خداراشاهد میگیرم هیچ یک از کارکنان رسمی یا وزارت بدون حقوق یک ساعت کار نمیکنند
مگر ما انسان نیستیم مگر ما عید نداشته و نداریم مگر ما فرزند و همسر نداریم اقای نوبخت اقای ریس جمهور
چه حکمتیست که ۸۰ درصد نیروهای یک معاونت به صورت شرکتی هستند ولی حتی یک نفر جذب نمیشوند تا مبادا حقوق و مزایای انسانی بهره مند شوند
این دلالی و واسطه گری در وزارت بهداشت به نفع چه کسانیست؟
چه کسانی اعتقاد دارند پیمانکار باید در حوزه ی بهداشت و سلامت کار را پیش ببرد.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۵:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
نیروی لیسانس بهداشت با ۱میلیون حقوق باید چیکار کنه.اشتباه کردم بهداشت خوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناامید
۱۳:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
من دانشجوی ترم چهارم بهداشت عمومی هستم وبه رشته ام علاقه مندم ولی بخاطر بیکاری دانشجوهای این رشته وحقوق خیلی کمش وبخصوص طرز فکر مردم وحتی مسئولین نسبت به این رشته خیلی ناراحتم وموندم ادامه بدم یا انصراف؟دچار افسردگی شدم واقعا ....لطفا کاری کنید
United States of America
ضحی
۰۸:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
روز جهانی بهداشت رو به همکارمان گرامی تبریک میگم.
ما نیروهای شرکتی امسال با اینکه قانون کار بودیم عیدی بهمون تعلق نگرفت و تا امروز حقوق دو پایش رو واریز نکردن. حقوقمون هم 1 میلیون و 200 تومنه. با این تورم 1000 درصد میشه با این حقوق زندگی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
باسلام
با تمام مشکلاتی که وجود دارد و همه واقفید !خواهش می کنم برای اینکه نیر وهای بهداشتی انگیزه کار کردن را از دست ندهند و از ذهن بیرون نکنند .لااقل از نیروهایی که مدرک بهداشتی دارند به عنوان رئیس ومعاون شبک ها استفاده شود !
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل بیکارجامعه بهداشت عمومی
۰۰:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
باگذشت یکسال وخورده ای از فارغ التحصیلی بالاخره قراره طرحمو شروع کنم اما خیلی سخت ،تویه روستای دورافتاده به عنوان بهورز بامدرک لیسانس بهداشت عمومی که اصلا انتخاب نکردم !!واقعا جای تاسفه که چهار سال درس خوندن وعمرم برباد رفت باز بعداز پایان طرح باید چیکار کنم کاش کسی بود تا درد مارو میفهید تاطعم بیکاری وبی پولی رو نچشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام وتشکر از خبرتون، متاسفانه همانطوری که آقای مهری فرمودند وما بقی همکاران، اوضاع نیروهای بهداشتی واقعا دردناک هست.
امیدوارم مسولین محترم هم، وضع بهداشت و نیروهای بهداشت را ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۸:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام واقعا در حق نیروهای بهداشت خیلی کوتاهی میشه 4 ساله به عنوان مراقب سلامت شرکتی دارم کار میکنم والان که تمام کارا تموم شده و جمعیتها فعال شده دارن بچه های شرکتی رو حذف میکنن و رسمی ها رو برمیگردونن سرجاشون ما رو فقط برای قسمت سختش میخواستن برای سرکشیهای خونه به خونه و ثبت سیستم کردن بقیه اش و خودشون انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا اوضاع بهداشت افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه منطقه شرق استان کرمان شهرستان نرماشیر وریگان و فهرج از کمبود نیرو کاردان بهداشت عمومی رنج میبره و خانه های بهداشت خالی از نیرو هستند ولی دانشگاه علوم پزشکی بم هرسال به فارغ التحصیلان بیکار اضافه میکند و از نیرو های فارغ التحصیل کاردان بهداشت عمومی خود در این سه شهرستان استفاده نمیکند با وجود تعهد به خدمتی که از دانشجویان خود گرفته
Iran (Islamic Republic of)
یک بهداشتی
۱۷:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با تشکر از درج خبر راجع به بهداشت، از شما تقاضا داریم درمورد دریافت پایین نیروهای بهداشتی از وزیر بهداشت پیگیری کنید، چطور یک نیروی بهداشت با حقوق ۱/۳۰۰میلیون مخارج خانواده خود را تامین کند؟ آیا حق یک نیروی متخصص در این زمینه باید این قدر باشد؟ صدای ما را به گوش مسئولین برسانید
Netherlands
حامد
۱۷:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام...ممنون بابت خبر خوبتون...واقعا اگه کار نبود چرا ما رو به عنوان رشته تعهددار و گزینشی انتخاب کردن و درس خوندیم و الان زدن زیر همه تعهداتشون؟؟؟!!! آیا کسی هست جواب ما رو بده!!! #مبارزه_با_بیماری‌ها مجتمع آموزش عالی سلامت دورود دانشگاه علوم پزشکی لرستان...الان سه ماه میشه فارغ‌التحصیل شدیم ولی اصلا خبری نیست و جواب درستی هم به پیگیری ما داده نمیشه...لطفا شما بخاطر رضای خدا حداقل صدای ما رو برسونید...ممنون و متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بدنیس یه فکری هم به حال جوونایی بکنن که ایندشونو باوعده تعهدبه خدمت درمعرض خطر قراردادن.#کاردانی بهداشت#تعهدبه خدمت#خواستاراجرای طرح#دکترسعیدنمکی
Iran (Islamic Republic of)
عباس زاده
۱۶:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام من هم کارمند رسمی حوزه بهداشت هستم با سابقه 12ساله
برای کمبود نیروی بهداشتی باید گفت هر نیروی بهداشتی که بازنشسته شود جایگزینی برای وی استخدام نمی شود .
از لحاظ حقوق و مزایا هم که بماند پرستار بخش درمان به محض شروع به کار 2برابر من دریافتی دارد.
پرستار فقط در بیمارستان پرستاری می کند اما نیروی بهداشتی در سطح جامعه
چون دامنه فعالیت نیروی بهداشتی زیاد است اصلا دیده نمی شوند دریغ از یک تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عباس زاده
۱۶:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام من هم کارمند رسمی حوزه بهداشت هستم با سابقه 12ساله
برای کمبود نیروی بهداشتی باید گفت هر نیروی بهداشتی که بازنشسته شود جایگزینی برای وی استخدام نمی شود .
از لحاظ حقوق و مزایا هم که بماند پرستار بخش درمان به محض شروع به کار 2برابر من دریافتی دارد.
پرستار فقط در بیمارستان پرستاری می کند اما نیروی بهداشتی در سطح جامعه
چون دامنه فعالیت نیروی بهداشتی زیاد است اصلا دیده نمی شوند دریغ از یک تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
باسلام. ممنون از درج خبرتون . من کاملا موافقم. الان جوری شده که دیگه نیروی طرحی هم نمی گیرن. لطفا پیگیری کنید. . واقعا حق ما این نیست..
Netherlands
نسیم
۱۵:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
وقتی هیچ جذبی برای نیرو های بهداشتی خصوصا بهداشت حرفه ای نیست چرا هر ساله اینهمه دانشجو پذیرش میکنن،فقط امیدمون به دو سال طرحه که اونم از هفت خان رستم گذشتنه
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام بنده فارغ التحصیل سال ۱۳۹۴بهداشت محیط هستم و استعداد درخشان و دانشجوی نمونه و چی بگم در طول کل دوران تحصیل همیشه شاگرد اول بودم و الان بیکارم
تنها آرزوم اینه ک بتونم ب وطنم خدمت کنم ولی با این اوضاع هیچ ...
نا امیدم از همه چی خب وقتی جذب ندارین چرا دانشجو میگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ن.ف
۱۵:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ای بابا. .از طرفی مدت طرحو کم میکنن.از طرفی نیروی جدید نمیگیرن.اگر هم بگیرن پرستار یا ماما.آخه چطور توی بیمارستانا کمبود ماما و پرستاره بعد اونارو میارن بهداشت.بعد ماها بیکار بشینیم خونه حیف 4سالی که خوندم اگه رقته بودم آزاد الان حتمن با رشته پرستاری یه جایی دستم بند میشد.توی بهداشتم که فقط بلدن با نصف حقوق پرستارا و ماماها دنیایی آمار و کار ازت بخوان
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ممنون از توجه شما
مهم ترین مشکل نیروهای بهداشت اینه که با وجود اینکه همه ی نیروها کار یکسانی انجام میدن حتی جمعیت همه مراقبین سلامت یکیه ولی چون قرارداد فرق میکنه دریافتی آخرماه زمین تا آسمون تفاوت داره
به امید روزی که حقوق ها همسان بشه و در حق هیچکس مخصوصا نیروهای طرح تحول بیشتر از این ظلم نشه
Netherlands
شجاعی
۱۵:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام
من ۲ سال است که در طرح تحول سلامت مشغول به کار هستم. از سال گذشته حقوق دریافتی ما حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهش داسته و یعنی من با مدرک فوق لیسانس ماهانه ۱۱۰۰ دریافت می کنم آن هم حدودا با ۳ ماه تاخیر !!!
حتی شاید باورتان نشود که همین مقدار را هم بعد از ۳ ماه به صورت اقساطی پرداخت می کنند. اما در مقابل هر روز به فشار کار و مسئولیت های ما افزوده می شود و گاها از ما می خواهند که اصلا حز وظایف ما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۱۵:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
باسلام تمامی صحبتهای آقای مهری رو قبول دارم به عنوان یک نیرو بهداشتی در قالب طرح تحول سلامت کار میکنم
پرداختی های بسیار کم داریم.امنیت شغلی نداریم.تهدید به اخراج میشویم.مابقی حقوق مان را بعد از۱ سال پرداخت نمیکنند
اصلا بهداشت را نمی بینند
خواهش مسئولین توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
باسلام تمامی صحبتهای آقای مهری رو قبول دارم
Netherlands
Z
۱۴:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
حداقل مراقب سلامت نیرو های بهداشت باشیم سلامت روحی و روانی ؛فشار کاری ؛فشار اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۴:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا از اینکه بالاخره یک خبرگذاری نیروهای بهداشتی رو دید کمال تشکر رو داریم
خیلی بهتر میشه اگر در رسانه های تصویری خبر هم به این موضوعات بپردازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
باسلام ممنون از درج این خبر
کاش وزارت بهداشت (وزارت پزشکی!) با کادر بهداشتی همانطور برخورد میکرد که با کادر درمان...ما اصلا به چشم نمیایم
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۴:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
توروخدا بهداشتیا رو هم دریابین
Iran (Islamic Republic of)
بهداشت عمومی
۱۴:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به داد ما بهداشتی ها بالخص بیکاران برسید...بهداشت تنهاست درایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمودی
۱۴:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
باوجود اینکە در بخش بهداشت خیلی کمبود نیرو وجودارە اما نیروی جدید نمیگیرن بدلیل کمبود بودجە و از اونطرف نیروهایی ک مشغول ب کار هستن باید حجم بیشتری از خدمات رو ارائە بدن این واقعا ظلمە هم ب نیروهای شاغل و هم بە فارغ التحصیلان بیکار چون در نهایت مجبورن برن سراغ شغلهایی کە هیچ ربطی بە علاقە و استعداد و تواناییشون ندارە
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۴:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
منم فعلا بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
این حجم‌عظیم فارغ التحصیل رشته های بهداشت که حتی کوچکترین دانشکده های علوم‌ پزشکی هم‌دارن‌دانشجو‌تربیت میکنن و بیکاری اونها بگذریم،اشغال جایگاه شغلی رشته های بهداشت توسط نیروهای درمان رو‌ باید پیش کی گله کنیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با تشکر از آقای مهری که اینقدر به فکر هستند و تشکر از باشگاه خبرنگاران بلکه توفیقی شود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۴:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام ممنون از تبریکتون و مطالبتون .واقعا راست گفتن ما با حقوق ۱.۱۰۰ چکار کنیم پول کرایه مون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بهداشت خیلیم کمبود نیرو داره ولی نیرویی جذب نمیشه به جاش نیروهایی که درحال حاضر داخل سیستمن با حجم شدیدی از وظایف مواجه ان با حقوق دریافتی بسیار پایین... فارغ التحصیلای بهداشت ناامید از جذبن و خیلیا مثل من دارن دوباره برای کنکور میخونن...چ تاسف برانگیزه ک 4 سال هم وقت من هدر رفت و هم سرمایه ای ک دولت روی من هزینه کرد تا من تحصیل کنم... اگر نیازی ندارن پرورش دانشجو ندن...دانشجو باامید وارد دانشگاه میشه ناامیدش نکنن
Germany
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
کاش فکری به حال بیکاران فارغ التحصیل بهداشت محیط هم میشد
Latvia
مهدی
۱۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به داد مراقبین سلامت شرکتی برسین با حقوق۱ میلیون چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام
از توجه شما به بهداشت و نیروهای خدوم و مظلوم این عرصه تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من بهداشت خوندم و راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ن.ف
۱۵:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مسغول به کار هستین حتمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بگین رسمی هستید یا طرحی یا نیروی شرکتی
که راضی هستین
لطفا بیشتر توضیح بدید دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بهداشت کمبود نيرو نداره
Iran (Islamic Republic of)
بهداشت محیط
۱۴:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
گویا شما اصلا در جریان هیچی نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من بهداشت خوندم و راضیم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۰۲:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
حتماعلاقتون راجع بش گفتین
آخرین اخبار