هواشناسی کشاورزی استان مرکزی از کشاورزان خواست در اولین فرصت مبارزه با علف‌های هرز مزارع را شروع کنند.

کشاورزان استان مرکزی در اولین فرصت مبارزه با علف‌های هرز مزارع را شروع کنندعرب کارشناس هواشناسی کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: کشاورزان مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات و کلزا در اولین فرصت و در شرایط آب و هوایی مناسب آغاز کنند.

عرب افزود: هنمچنین پایش و رهگیری سن غلات و مبارزه با آن در صورت رسیدن به نرم توصیه شده، مصرف کود سرک در مزارع غلات وکنترل شته مومی کلزا در صورت مشاهده از طریق مبارزه شیمیایی
از دیگر توصیه‌هایی است که باید انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب شیوه بیمه شروع بیماری‌های غلات ردیابی و پایش انجام و در صورت مشاهده نسبت به کنترل اولیه قبل از توسعه بیماری اقدام شود.

کارشناس هواشناسی کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: انجام عملیات باغبانی نظیر هرس و کاشت نهال در فرصت باقی مانده انجام واز کاشت نهال‌هایی که از طراحان باز شده که در خودداری شود.

وی به کشاورزان استان مرکزی توصیه کرد: نهال‌های مورد نیاز را از نهالستان‌های دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور و دارای لیبل تهیه کرده و در صورت وقوع باد شدید موقتی از پوشش گلخانه‌ها و تاسیسات کشاورزی موس مواد محافظت لازم را صورت دهند.

انتهای پیام / ج

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان و گلخانه داران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.