سردار معروفی گفت: با اقدامات سپاه و ارتش کانال صفائیشان باز شد و آب زیادی از منطقه " گمیشان" به سمت دریا هدایت شد.

احداث کانال و سیل‌بند بزرگ در حوزه شرقی گمیشان/ حجم آب زیادی از مناطق سیل زده خارج شده استسردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات امداد رسانی به مردم سیل زده استان اظهار کرد: در قسمت" بندولی" بالای "سد وشمگیر" و بخش "آق قلا" قرارگاه سازندگی خاتم اقدامی را شروع کرده که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن به زودی به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: روز گذشته به کمک قرارگاه سازندگی خاتم پلی آهنی و مستحکم به ابعاد ۵ در ۲۵ در جاده اصلی احداث کردیم تا تردد مردم به سهولت انجام گیرد.

سردار معروفی اضافه کرد: با اقدام قرارگاه خاتم و ایجاد مسیر انحرافی، هیچ تهدیدی در آینده متوجه منطقه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدام مهم دیگر مجموعه قرارگاه خاتم سپاه در منطقه تالاب محیط زیست در حوزه شرقی" گمیشان" احداث کانالی بهمراه دیواره سیل بند بزرگی است، خاطر نشان کرد: با احداث این کانال بزرگ بهمراه سیل بند اتفاقی برای "گمیشان " نخواهد افتاد و این کانال تکیه گاه مناسبی برای جلوگیری از ورود آب به این منطقه است.

وی افزود: در چند روز گذشته با اقدامات سپاه و ارتش کانال صفائیشان باز شد و آب زیادی از منطقه" گمیشان" به سمت دریا هدایت شد و امیدواریم تا پایان امشب اتفاق خوبی در حاشیه این شهر بیفتد.

سردار معروفی گفت: در منطقه" قره سو" لایروب منطقه آزاد به همراه میله‌های بازو بلند سپاه مشغول به کار هستند و منطقه "قره سو قدیم" را نیرو‌های قرارگاه پیشرفت نیز لایروبی کردند و وضعیت آن منطقه در شرایط خوبی قرار دارد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه چند روز آینده خبر‌های خوبی را برای اقدامات موثر در مناطق سیل زده گلستان خواهیم داشت، تصریح کرد: در "آق قلا " در مورد خروج آب و برای کانال زنی و انحراف آب، ارتش و سپاه به طور مشترک مشغول به کار هستند که خروج آب یکی از اصلی‌ترین موضوعات در مورد" آق قلا" و" گمیشان" بوده و در دستور کار نیروی مسلح قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.

سردار معروفی درباره برخی خبر‌ها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بالا آمدن آب در مناطق سیل زده استان گلستان اظهار کرد: این خبر کذب است و آب زیادی از مناطق سیل زده به سمت دریا هدایت شده و برای خروجی باقیمانده آن، نیرو‌های فرمانداری، قرارگاه خاتم به همراه دستگاه‌های مهندسی و موتورپمپ‌ها مشغول هستند تا امدادرسانی دقیق‌تر به مردم شریف منطقه صورت گیرد.

وی به حضور رئیس قوه قضائیه در مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و افزود: ایشان جهت بررسی وضعیت و پیشرفت‌های اقدامات امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کردند و در این بین بحث نظارت بر امدادرسانی، تعمیر و ترمیم و کار‌های زیرساختی و بحث نظارت ها پیگیری شد.

سردار معروفی با بیان اینکه سپاه به عنوان نهادی انقلابی وظیفه خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: خط قرمز ما مردم هستند و اقدامات ما در "بند ولی " سوپاپ اطمینان منطقه و پروژه ملی است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: قرارگاه خاتم سپاه، ده‌ها دستگاه از مجموعه بسیج سازندگی و نیرو‌های جهادی شبانه روز در مناطق سیل زده استان مشغول به کار هستند.

سردار معروفی درباره همکاری نهاد‌ها و ارگان‌ها در مناطق سیل زده استان خاطر نشان کرد: تمام نیرو‌های مستقر در منطقه با جان و دل برای مردم خدمت می‌کنند و جلوه زیبایی در مجاهدت نیرو‌ها مشاهده می‌شود. نجابت و صبر مردم مناطق سیل زده فوق العاده است و بیشترین نقش را مردم در پیشبرد برنامه‌ها دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار