مدیر امور منابع آب شهرستان کازرون گفت: با بارندگی اخیر امسال چشمه تاریخی ساسان کازرون احیاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صمد سعید مدیر امور منابع آب شهرستان کازرون بیان کرد: چشمه تاریخی ساسان کازرون که در تابستان پارسال آب دهی آن به صفر رسیده بود با بارندگی‌های سال زراعی امسال شد به طوری که دبی آب چشمه ساسان این شهرستان به هشت هزار لیتردر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه آب این چشمه بخشی از آب آشامیدنی استان بوشهر و روستا‌های بخش مرکزی کازرون را تامین می‌کند، افزود: برابر اعلام سیستم باران سنجی امور آب این شهرستان میزان بارش باران تا نیمه اول فرودین ۹۸ در کازرون ۵۵۰ میلیمتر گزارش شده، که این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶۱ میلیمتر بوده، که به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

سعید با اشاره به اینکه این میزان بارندگی در مقایسه با متوسط بارندگی پنجاه سال گذشته که ۴۹۵ میلیمتر بوده افزایش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بارندگی در کازرون علاوه بر جاری شدن چندین چشمه از جمله چشمه رنجان و چشمه چنار که مدت ۵ سال خشک شده بوده امروز با دبی آب ۵۰۰ لیتر در ثانیه فعال شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان کازرون ادامه داد: ۶ قنات از ۳۷ چشمه قنات در کازرون احیا و شده است و دبی آب چشمه سراب اردشیر در امامزاده سید حسین تا ۴ هزار و ۲۰۰ لیتر افزایش را نشان می‌دهد و رودخانه‌های بزرگ اعظم جره ۳۶ هزار لیتردر ثانیه و خروجی رودخانه شاپور با ۱۵ هزار لیتر بهترین موقعیت را دارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان کازرون یک هزار و صد چاه غیر مجاز فعال است و چهار هزار و یکصد چاه مجاز وجود دارد که برای کنترل آب مصرفی از چاه‌های مجاز بر روی ۷۰۰ حلقه چاه مجاز کنتور هوشمند آب و برق نصب شده است.

سعید اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی در شهرستان کازرون نسبت به اسفند پارسال بین یک متر تا بیش از دو متر و نیم بالا آمده است.

کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

بارندگی، چشمه تاریخی ساسان کازرون را پر آب کرد

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.