رئیس اورژانس کشور گفت: در حوادث سیل اخیر ۱۲ هزار نفر بستری شدند و ۵۰۰ مادر باردار پرخطر با اورژانس هوایی منتقل شدند.

کولیوندپیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه حوادث جوی اخیر در سراسر کشور باعث شد تا تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی که بر اثر وقوع سیل آسیب دیده بودند، از ابتدای سال تاکنون به ۶۵۰ هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: از بین این تعداد مصدومین ۱۲ هزار نفر بستری شدند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ انتقال با اورژانس هوایی صورت گرفت که ۵۰۰ نفر از آن‌ها مادران باردار پرخطر بودند.

کولیوند درباره آمار تلفات در سیل خوزستان تصریح کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده و پیشگیری‌های صورت گرفته، تلفات جدی در خوزستان مشاهده نکردیم؛ نیرو‌های اورژانس در تمام مناطق حضور داشتند و منازل مسکونی در معرض خطر را تخلیه کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به الزام نیرو‌های جدید از استان‌های اصفهان و تهران برای کمک به مردم خوزستان اظهار کرد: گشت‌زنی‌ها و امدادرسانی در تمامی روستا‌ها در حال انجام است، اما متاسفانه بالا آوردن آب رودخانه دسترسی به برخی از روستا‌ها را سخت‌تر کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به عادی شدن اوضاع در استان لرستان یگان عملیات ویژه اورژانس کشور به زودی این استان را ترک کرده و به خوزستان می‌رود؛ امدادرسانی با طرح "خانه به خانه" انجام شده است و شرایط مردم استان لرستان در مناطق آسیب دیده از نظر بهداشتی عادی شده است.

کولیوند افزود: ویزیت ۳۲۵۰ نفر تنها در طرح ویزیت خانه به خانه توسط تیم عملیات ویژه اورژانس در مناطق سیل زده معمولان و پلدختر صورت گرفت.

وی با تاکید بر مشاهده نشدن شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق آسیب دیده تصریح کرد: متاسفانه سیستم آب‌رسانی در برخی مناطق لرستان مثل معمولان هنوز متصل نشده، اما ماموران بهداشت محیط در حال کلر زنی و گند زدایی از آب‌های اطراف منطقه هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآوری کرد: نیرو‌های امداد رسانی اورژانس کشور کماکان در مناطق آسیب دیده حضور خواهند داشت و تا به این لحظه تعداد قابل توجهی از افراد توسط این نیرو‌ها ویزیت و پذیرش شدند.

وی یادآوری کرد: ۱۰۷۶ نفر در سیل‌های اخیر در کشور مصدوم شدند که ۳۰ نفر از مصدومان سیل هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند و در این مدت  ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی مراجعه کردند.

انتهای پیام/

بستری شدن ۱۲ هزار نفر در حوادث سیل اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.