۱۳ اثر تجسمی هنرمندان شهرستان بیجار در حراج آثار هنری "سیل مهربانی "به نفع سیل زدگان کشور به حراج گذاشته می‌شود.

۱۳ اثر تجسمی هنرمندان گروس در حراج آثار هنری سرپرست حوزه هنری بیجار در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: نقش هنرمندان در رویداد‌ها و اتفاقات پیرامون همواره مورد توجه جامعه بوده و واکنش‌های هنرمندان به رویداد‌های جاری توانسته است موجب تحرک بیشتر اجتماعی گردد.

 ناصر قربانپورافزود: در حادثه سیل اخیر کشور که متأسفانه موجب خسارت‌های فراوان برای هموطنان عزیزمان در نقاط مختلف کشور گردید، هنرمندان همسو با دیگر مردم کشور به گونه‌های مختلف به میدان آمدند تا بتوانند گوشه‌ای از خسارت‌های وارده شده را از جنبه‌های مادی و معنوی پوشش دهند.

قربانپور با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:: یکی از پیام‌های هنر انقلاب اسلامی، مهربانی کردن و زیبایی آفرینی است و در این راستا و در ایام هفته هنر انقلاب اسلامی این مهربانی در مقابل سیل اتفاق افتاده خود تبدل به سیل مهربانی گردید و هنرمندان متعهد کشور به شیوه‌های مختلف هنر خود را در خدمت به سیل زدگان قرار دادند.

سرپرست حوزه هنری بیجار افزود: در بخش تجسمی، حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور به تاسی از مبانی دینی و مذهبی و حمایت از آسیب دیدگان سیلِ اخیر اقدامی هنرمندانه را تحت عنوان سیل مهربانی تدارک دیده است و در فراخوانی آثار برگزیده و مطرح هنرمندان سراسر کشور را از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه در معرض دید و فروش قرار می‌دهد و تمامی عواید حاصل از آن نیز به نفع آسیب دیدگان سیل اخیر، هرینه خواهد شد.

قربانپور افزود: با اعلام این فراخوان با توجه به حضور همیشگی هنرمندان شهرستان بیجار در عرصه‌های مختلف شاهد گلریزان طلایی این عزیزان بودیم و ۱۳ اثر از هنرمندان بیجاری در اختیار حوزه هنری قرار گرفت تا در این حراج بزرگ عرضه گردد.

وی افزود: در این گلریزان هنرمندان رضا آوجیان با دواثر خوشنویسی، جمشید فرجوند فردا با دو اثر عکاسی، عمران کامیاب با ارائه ۳ اثر عکاسی، سارا یوسفی با یک اثر طراحی، بهنوش فرجی با یک اثر سفال، صادق عزیزی با یک اثر عکاسی و یک اثر خوشنویسی و علی اصغر فیض الهی با دو اثر عکاسی به سیل – مهربانی هنرمندان کشور ملحق شدند.

نمایشگاه و حراج آثار ارائه شده از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۵ فروردین ماه ۹۸ در محل حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.