مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۰ تیم مشاوره‌ای برای ارائه خدمات اجتماعی و مشاوره‌ای به مردم مناطق سیل زده به مناطق درگیر سیلاب استان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، متنوع و روحیه بخش در ستاد‌های اسکان اضطراری و ساماندهی و اجرای برنامه‌های متفاوت ویژه کودکان توسط روانشناسان و همکاران مشاور ما در آموزش و پرورش استان از این برنامه‌های حمایتی است که توسط حوزه مشاوره آموزش و پرورش خوزستان برای خانواده‌های سیل زده برنامه ریزی شده است.

وی بیان داشت: در عین حال آموزش حمایت‌های روانی، اجتماعی در زمان حوادث و بلایای طبیعی و مداخلات روانی عاطفی برای خانواده‌های سیل زده، همچنین اجرای کارگاه مداخله در بحران و توانمندسازی روانی و عاطفی ویژه ۲۰۰ مدیر مدرسه از دیگر برنامه‌هایی است که طی روز‌های گذشته توسط تیم‌های مشاوره‌ای آموزش و پرورش خوزستان در بخشی از مناطق سیل زده اجرا شد.

تقی زاده با اشاره به اینکه این تیم‌های مشاوره‌ای طی ده روز گذشته به صورت گسترده در مناطق و ستاد‌های اسکان اضطراری سیل زدگان خدمات مشاوره‌ای ارائه کردند، تصریح کرد: تقویت روحیه‌ی شادابی، امید، تاب آوری، همدلی، کنترل خشم و ایجاد آرامش از اهدافی است که این تیم‌های مشاوره‌ای در مناطق سیل زده دنبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: تا کنون خانواده‌های سیل زده شهر‌های اهواز، کارون، هویزه، حمیدیه، الهایی، شوش، شاور، دزفول و ... این خدمات مشاوره‌ای را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/گ

ارائه خدمات مشاوره‌ای به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.