حافظ کل قرآن کریم از سوریه به جایگاه مسابقات قرآنی ایران در کشورش اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و راه‌یابی قاریان و حافظان برتر قرآنی از سراسر جهان، روز گذشته هفت قاری و حافظ از کشورهای مصر، اندونزی، سوریه، ایران، عراق و هند با یکدیگر به رقابت پراختند.

احمد بدرالدین حمامی حافظ کل قرآن کریم از کشور سوریه یکی از شرکت‌کنندگان بود که پس از تلاوتش به سراغش رفتیم و با او درباره حضورش در مسابقات قرآن کریم گفتگو کردیم.

**به عنوان اولین سوال خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و بگویید در چه رشته و پایه ای در این دوره از مسابقات قرآن کریم شرکت کرده‌اید؟

احمد بدرالدین حمامی هستم؛ از کشور سوریه برای اجرای مسابقات قرآن کریم به ایران آمده‌ام و در رشته حفظ کل بزرگسالان شرکت کرده‌ام.

**چندمین سال است که در ایران و مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور دارید؟

سال اولی است که در ایران حضور دارم و توانستم در مسابقات قرآن کریم ایران شرکت کنم.

**نظر شما درباره برگزاری مسابقات قرآن کریم در ایران چیست و این دوره از مسابقات را به عنوان یکی از متسابقین چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سطح برگزاری مسابقات نسبت به سال‌هایی که من از دور رصد می‌کردم، بهتر شده است و کسانی که در این دوره حضور دارند، تلاوت‌هایشان از کیفیت بالایی برخوردار است. سازماندهی این دوره از مسابقات قرآن خیلی خوب بود و فینال آن بسیار ویژه و شگفت انگیز برگزار شده است.

**مسابقات ایران در جهان چه بازتابی دارد؟ آیا توانسته آنگونه که باید جایگاه خود را در بین دیگر کشورهای اسلامی جهانی پیدا کند؟

مسابقات قرآن هم در کشور سوریه و هم در بین اعضای خانواده‌ام خیلی مشهور است و همه اطرافیانم از برگزاری این مسابقات آگاه هستند و از من چگونگی آن را جویا می شوند. به حتم مسابقاتی با چنین ابعاد جایگاه خود را در جهان دارد و همه کشورها به ویژه کشورهای مسلمان از آن آگاه هستند.

**نحوه آشنایی شما با مسابقات قرآنی ایران به چه صورت بود؟

ما یک تیم ملی برای مسابقات قرآنی داریم که اسامی ما را برای مسابقات بین المللی ثبت می کنند و همراه ما در مسابقات دیگر کشورها هستند.

** راغب هستید که باز هم در مسابقات قرآنی ایران حضور داشته باشید و در مرتبه های بالاتر شما را در ایران ببینیم؟

اگر شانس داشته باشم و خدا بخواهد این دوره را با موفقیت سپری کنم، حتماً به ایران می‌آیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار