برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۱۲ هزار تن گذشت

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۲ هزار تن خیار گلخانه‌ای از آبان ماه سال گذشته تاکنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۱۲ هزار تن گذشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری بیش از ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده اند به طوریکه نسبت به پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه‌های ایرانشهر به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت می‌شود این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز عرضه می‌شود افزود: کشت این محصول از مهرماه سال گذشته آغاز و برداشت آن که پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می‌شود تا اردیبهشت امسال ادامه دارد.

فیاضی اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/گ

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار