مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۰ هزار تن خیار گلخانه‌ای از آبان ماه سال گذشته تاکنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۱۰ هزار تن گذشت.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر  اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر همه ساله اوایل مهرماه انجام و برداشت آن نیز پس از ۴۰ روز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل فروش خیار گلخانه‌ای افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال عاید کشاورزان ایرانشهری شده است، افزود: ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا سبب شده کشاورزان این شهرستان هر سال اقدام به کشت خیار گلخانه‌ای کنند.
وی بیان کرد: از هر هکتار گلخانه‌های ایرانشهر به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت می‌شود.

فیاضی پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت اواخر اردیبهشت ماه ۱۲ هزار تن خیار از گلخانه‌های شهرستان ایرانشهر برداشت شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در این شهرستان برای نخستین بار به طور آزمایشی در سطح ۲ هکتار در سال ۱۳۷۸ انجام شد که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

انتهای پیام/گ

برداشت خیاردر ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار