تابش گفت: ایران به دلیل تحریم‌ها فاقد هلی کوپتر دید در شب و تجهیزات مربوط به لایروبی رودخانه‌ها است که اگر این تجهیزات را داشتیم، حجم خسارات وارده ناشی از سیل کمتر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نمایشگاه محیط زیست که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امسال برگزاری این نمایشگاه مصادف شده با وقوع سیل تخریب گری که جان و مال بسیاری از هموطنان را به اغما برده است.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند یک فرصتی برای توجه بیشتر به طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط زیست، ساخت و ساز‌ها در مجاورت رودخانه‌ها و همچنین جنگل‌ تراشی‌ها شود.

تابش گفت: پیام این نمایشگاه این است که باید با طبیعت مهربان باشیم. طبیعت اثر خود را به صورت کند، نشان می‌دهد، لذا این سیل بنیان برانداز نشان دهنده این بود که ما با طبیعت مهربان نبودیم.

وی بیان کرد: متاسفانه تحریم‌های اخیر موجب عدم حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه محیط زیست شده است، اما این سیل می‌تواند در کانون توجه قرار گیرد، اما تلاش می‌کنیم برای سال آینده کشور‌های اروپایی نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون طرحی را برای جبران خسارات سیل تهیه کرده ایم تا کمک‌های نقدی کشور‌های خارجی توسط دستگاه دیپلماسی صورت گیرد.

وی افزود: کمک‌های انسان دوستانه که توسط کشور‌های غربی به ایران صورت می گرفت به دلیل وجود تحریم‌ها متوقف شد، به همین دلیل دستگاه دیپلماسی کشور برای رایزینی‌ها وارد عمل شده است.

تابش تصریح کرد: ایران به دلیل تحریم‌ها فاقد هلی کوپتر دید در شب و تجهیزات مربوط به لایروبی رودخانه ها است که اگر این تجهیزات را داشتیم حجم خسارات وارده ناشی از سیل کمتر بود. 

وی افزود: پیام این نمایشگاه نیز می تواند اثرات تحریم‌ها را بر مسایل انسان دوستانه و مخرب زیست محیطی مشخص و معین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار