سرمربی تیم ملی والیبال مردان کشورمان گفت: هدف تیم ملی والیبال ایران آمادگی کامل برای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت فدراسیون والیبال، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران در حاشیه تمرین امروز (سه شنبه) اظهار کرد: تمرینات ما از ۱۹ فروردین آغاز شده و تمرینات خوبی را سپری کردیم. اگر با سال گذشته مقایسه کنیم، تیم شرایط بدنی بهتری دارد و بازیکنان تیم دوم ما با شرایط بهتری به اردو آمدند. از بازیکنان تشکر می‌کنم که آمادگی خوبی داشتند و این موضوع باعث امیدواری من شده است. ما بازیکنانی در نوجوانان و جوانان داریم که بعد از تمرینات ما به تیم‌های خود اضافه می‌شوند. بازیکنانی که بیرون هستند به ما در زمان‌های مقرر اضافه می‌شوند. ما تمرینات خود را تا قبل از شروع مسابقات ادامه می‌دهیم، اما هنوز نتوانسته ایم دیدار دوستانه‌ای را برای حضور در لیگ ملت‌ها فراهم کنیم و مسابقات اروپایی فعلا ادامه دارند.

او درباره کمبود دیدار های دوستانه گفت: شرایط ما با شرایط تیم‌های دیگر یکسان است. البته شاید آن‌ها یک یا ۲ بازی داشته باشند، اما ما باید شرایط خود را با وضعیتی که داریم، تطبیق دهیم. ما در لیگ ملت‌ها مسابقات زیادی داریم و با این مسابقات در شرایط آمادگی قرار می‌گیریم.

کولاکوویچ ادامه داد: ما نمی‌توانیم روند اضافه کردن بازیکنان جوان را متوقف کنیم و باید این روند برای آینده ادامه داشته باشد. بازی در تیم بزرگسالان برای آینده والیبال ایران بسیار مهم است. ما به این بازیکنان در آینده فرصت می‌دهیم و اینکه ادامه پیدا کند، به خود آن‌ها بستگی دارد. تیم بزرگسالان نیاز به خون تازه دارد و ما برای چند سال آینده برنامه داریم. بازیکنان با تجربه در کنار جوانان حضور دارند تا آن‌ها پیشرفت کنند. ایران بازیکنان جوان و استعداد‌های زیادی دارد که آن‌ها کیفیت خوبی هم دارد که این موضوع را نتایج تیم ملی در رده‌های پایه نشان می‌دهد. ایران می‌تواند در ۱۰ سال آینده تیم خوبی داشته باشد. امسال خیلی از بازیکنان برای پیشرفت کردن لژیونر شدند که این موضوع به پیشرفت والیبال ما کمک می‌کند. امیدوارم جوانان نیز لژیونر شوند، زیرا به این موضوع برای پیشرفت نیاز دارند. همچنین برای بازیکنان با تجربه مانند معروف، موسوی و دیگران بسیار مهم است که لژیونر باشند.

وی در خصوص دعوت بازیکنان نیمکت نشین مانند توخته به اردوی تیم ملی بیان کرد: توخته اکنون اینجا حضور ندارد. او بازیکنی است که در مسابقات قهرمانی جهان در تیم ما حضور داشت، اما در باشگاه خود حضور نداشت و در لیست ما حضور ندارد. البته ما نمی‌توانیم او را بکشیم، وی در لیست ما حضور دارند، اما در اردو نیستند. او در تیم نوجوانان و جوانان حضور دارد و سپس وضعیت او مشخص می‌شود.

سرمربی تیم ملی والیبال هدف ایران در لیگ ملت ها را گفت: مسابقات لیگ ملت‌ها امسال با ۱۶ تیم و با شرایط سخت برگزار می‌شود، اما این مسابقات بسیار جذاب است. اما ما می‌رویم تا بهترین نمایش خود را داشته باشیم.

کولاکوویچ درخصوص زمان بازگشت شهرام محمودی تصریح کرد: او بعد از مسابقات لیگ ملت‌ها به ما اضافه می‌شود. محمودی مصدوم است و با فیزیوتراپ کار می‌کند تا آماده شود و برای مسابقات انتخابی المپیک به ما اضافه خواهد شد. او در لیست ما برای لیگ ملت‌ها حضور دارد، اما هدف ما حضور محمودی در انتخابی المپیک است. شهرام محمدی داستان متفاوتی داشته و در ۲ سال گذشته آمادگی حضور در تیم ملی را نداشت و امسال نیز گفت که می‌خواهد برای ایران بجنگد. من رابطه خوبی با شهرام محمودی دارم و او بازیکنی حرفه‌ای است. بازیکنان زیادی از بازیکنان قدیمی هستند که آمادگی جسمی و ذهنی نداشتند، اما مثلا بازیکنانی مانند موسوی و معروف این آمادگی را داشتند. موسوی بازیکنی بود که مصدومیت‌های زیادی را تجربه کرد، اما با تمام توان به تیم ما کمک کرد، اما محمودی واقع بین بود و واکنش دیگری را به مصدومیت داشت.

او در خصوص تغییرات متوالی در فدراسیون والیبال اظهار کرد: تغییرات در راس فدراسیون والیبال مشکلی در کار من ایجاد نکرده و تلاشم را ادامه می‌دهم. اگر من ۱۰۰ سال هم اینجا باشم، کارم را با تصویری که برای آینده والیبال ایران دارم، انجام می‌دهم. اینکه رئیس فدراسیون عوض شده، مشکلی برای من ایجاد نمی‌کند و لطمه‌ای به کار ما وارد نخواهد کرد. شاید همین فردا به من بگویند به خانه برگرد، اما تا زمانی که هستم، تلاشم را انجام می‌دهم.

کولاکوویچ هدف والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ بیان کرد: لیگ ملت ها، انتخابی المپیک، جام ملت ها، جام جهانی و شاید انتخابی المپیک دوم را پیش رو داریم. هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه بهترین سطح را داشته باشد و هدف اصلی ما آمادگی کامل برای انتخابی المپیک است و به همین دلیل شهرام محمودی برای ما اهمیت زیادی دارد. از آقای غفور راضی هستیم، اما هدف ما المپیک است و به بازیکن مطمئنی مانند محمودی نیاز داریم.


بیشتر بخوانید:

برگزاری تمرین تیم ملی والیبال با حضور اصحاب رسانه

سرمربی تیم ملی والیبال به ایران می‌آید

محمدی: با آمادگی کامل به مصاف حریفان می‌رویم


انتهای پیام/

اظهارات کولاکوویچ در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار