نامزد سابق جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به انتقاد از اختلال ایجاد کردن‌های دونالد ترامپ و اطرافیانش در تحقیقات رابرت مولر پرداخت.

میت رامنی: از ریاکاری‌های ترامپ برای مختل کردن تحقیقات مولر بسیار ناراحت شدمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «میت رامنی» نامزد سابق جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفت از ریاکاری‌های ترامپ و افراد نزدیکش برای مختل کردن این تحقیقات، بسیار ناراحت شده است.

میت رامنی که اکنون از منتقدان گاه و بیگاه ترامپ است، در واکنش به گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه دستگاه قضایی آمریکا، این اظهارات را مطرح کرده است. در این گزارش توضیح داده شده که چگونه ترامپ تلاش کرده است تحقیقات درباره روابط میان تیم تبلیغاتی‌اش و روسیه را مختل کند.

مولر در این گزارش تیم ترامپ را به تبانی با مسکو و نیز ترامپ را به نقض عدالت متهم نکرده است، اما در این گزارش جزئیات دقیق تلاش‌های ترامپ برای مختل کردن این تحقیقات آمده است.

رامنی گفت: این خبر خوبی است که مدارک کافی برای اثبات اتهام توطئه ترامپ با یک دشمن خارجی یا نقض عدالت وجود ندارد. در صورت اثبات این اتهامات یک بحران قانون اساسی بوجود می‌آمد.

رامنی در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرد، نوشت: " از ریاکاری و تلاش‌های گسترده عالی‌ترین مقامات کشور از جمله ترامپ برای منحرف کردن تحقیقات مولر بسیار ناراحت هستم، همچنین از این موضوع که افرادی که برای کمپین تبلیغاتی رئیس جمهور کار می‌کردند از کمک روسیه -از جمله اطلاعاتی که به شکل غیرقانونی به دست آمده بود- و نیز این موضوع که رئیس این کمپین فعالانه منافع روسیه را در اوکراین تبلیغ می‌کرد، بسیار ناامید شده ام."

بیانیه تند و تیز وی با موضع‌گیری‌های دیگر جمهوری خواهان و کاخ سفید که این گزارش را پیروزی برای رئیس جمهور می‌دانند، تناقض دارد. ترامپ بار‌ها تحقیقات مولر را تحقیقاتی مغرضانه توصیف و تاکید کرده است هیچ تبانی یا مانع تراشی نکرده است.

رامنی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ در مقابل باراک اوباما نامزد دموکرات‌ها شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار