مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تکلیف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، اجرای سند تحول بنیادین به عنوان اولویت اول است.

اجرای سند تحول بنیادین در اولویت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست هم اندیشی روسای ادارات مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان‌های کشور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد گفت: این مراسم با هدف تبادل نظر و تجربیات، تبیین موضوعات و اولویت‌های کاری و برنامه ریزی برای ادامه مسیر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تکلیف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، اجرای سند تحول بنیادین به عنوان اولویت اول است که تاکنون گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارداشت: اولین شاخص در این زمینه توسعه میزان مشارکت‌ها می‌باشد و افزایش مشارکت‌های درون و برون سازمانی یکی از موارد سند تحول بنیادین است.

خدابنده افزود: دومین شاخص در این زمینه تفویض اختیار است و هرچه میزان این اختیارات از حوزه وزارتی به استان‌ها و مناطق بیشتر باشد، بر تحقق اهداف این سند تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: سومین شاخص مدرسه محوری است و باید تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها در مدرسه اتفاق افتد،  ارتقای جایگاه مدرسه به تحقق موارد سند تحول بنیادین کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شاخص و معیار اول را توسعه می‌دهد و مدارس غیردولتی نیز بخشی از بار تعلیم و تربیت را بر دوش می‌کشند و این مدارس فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را به مراتب بهتر از مدارس عادی انجام می‌دهند که جای تقدیر دارد.

خدابنده افزود: از سوی دیگر عدالت آموزشی حکم می‌کند برای بازماندگان از تحصیل کاری انجام دهیم و مدارس آموزش از راه دور بستر مناسب برای ادامه تحصیل کسانی است که نتوانسته اند در موعد مقرر و عادی به تحصیل بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امیدواریم با توسعه کمی و کیفی مراکز و مدارس آموزش از راه دور، دانش آموزان بیشتری جذب کنیم.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی یک هزار و ۲۲۰ مدرسه غیردولتی وجود دارد که حدود ۱۷۹ هزار دانش آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند و تعداد این دانش آموزان نسبت به دو سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: این استان دارای ۲۰۴ مدرسه آموزش از راه دور است و همه مناطق ۴۸ گانه آموزش و پرورش استان از این مدارس برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام// ز. م


برگزاری نشست روسای ادارات مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان‌ها در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.