مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: شاخص بهره مندی مردم این استان از آب شرب سالم و بهداشتی هر سال افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۳۶۸ هزار انشعاب در این راستا واگذار شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا کردستان، محمدحسین محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، گفت: تعداد انشعابات آب در شهر‌های کردستان تا پایان سال گذشته بیش از ۳۶۷ هزار و ۷۰۰ فقره بوده است.

وی حداکثر ظرفیت تأمین آب در استان تا پایان سال گذشته را بیش از ۱۴۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: شش تصفیه خانه آب در مدار بهره برداری و یک تصفیه خانه نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کردستان حجم کل آب تولیدی در شهر‌های استان را بیش از ۱۱۳ میلیون مترمکعب در سال عنوان کرد و ادامه داد: طول کل شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در شهر‌های کردستان بالغ بر پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر تا پایان سال گذشته بوده است.

محمدی در ادامه به موضوع افق بلند مدت آب استان پرداخت و یادآور شد: برای سال ۱۴۲۵ پیش بینی شده که جمعیت شهرنشین استان به حدود دو میلیون و ۱۵۴ هزار نفر برسد که معادل ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۷ است.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۲۵ پیش بینی شده تعداد انشعابات آب در شهر‌های کردستان از ۳۶۷ هزار فقره فعلی به ۶۱۵ هزار و ۴۰۰ فقره معادل ۶۷.۴ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۷ برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کردستان گفت: همچنین برای افق بلند مدت آب استان حجم آب تولیدی مورد نیاز حدود ۱۷۲ میلیون مترمکعب در سال پیش بینی شده که معادل ۵۱ درصد افزایش نسبت به حجم سال گذشته است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.