مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: با همکاری و نظارت دستگاه قضایی، انجام اقدامات و برخورد‌ مقتدرانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی فارس در یک سال گذشته  تاکنون حکم رفع تصرف  سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی فارس صادر شده است.

وی در خصوص اجرای احکام قطعی صادره از دستگاه قضایی و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی منابع طبیعی، تصریح کرد: تعداد آراء دادنامه‌های قضایی صادره در حوزه منابع طبیعی پارسال به میزان ۳۰۲ رای اخذ شده بوده که از این تعداد ۲۵۲ رای یعنی بیش از ۸۳ درصد آراء به نفع دولت بوده است.

بوستانی با قدردانی از همکاری‌های مستمر دستگاه قضایی در ارائه تدابیر و انجام اقدامات در راستای تشدید برخورد‌های قضایی با متصرفان و سودجویان اراضی ملی، ادامه داد: اقدامات انجام شده باعث کاهش فعالیت سودجویان و زمین‌خواران به حداقل ممکن شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه بیشترین حجم پرونده‏‌های حقوقی حوزه منابع طبیعی فارس مربوط به تخریب اراضی ملی است، افزود: بیشترین آمار پرونده تخلف در شهرستان ممسنی و کمترین آن‌ها نیز مربوط به شهرستان خرامه بوده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌ها و مراجع قضایی در راستای مبارزه با زمین خواری در سال‌های اخیر نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر اغلب اراضی تصرف شده با همکاری دستگاه‌های مسئول خلع ید و موضوع برخورد با زمین خواران با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

بوستانی با تاکید بر امر مشارکت مردمی و تشکل‌های مردم نهاد در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و حراست از اراضی ملی اظهار کرد: با تلاش و تعامل متولیان قضایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه زمین و جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی گام‌های موثری برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ت

کوتاه شدن دست زمین خواران از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار