وضعیت زباله گاه‌های استان رضایت بخش نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: وضعیت زباله گاه‌های استان رضایت بخش نیست و انتظار بیشتری از شهرداران و دهیاران در این زمینه وجود دارد.

اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ۳۷ زباله گاه در استان وجود دارد که تنها در ۶ ماهه دوم سال گذشته پایش شده اند و بیش از ۳۰ مورد اخطاریه صادر شده است.

وی با بیان اینکه بعضی از زباله گاه‌ها مانند زباله گاه سرایان و شهره‌ای اطراف آن از کیفیت بهتری برخوردارد هستند افزود:، اما وضعیت زباله گاه‌های استان رضایت بخش نیست و انتظار بیشتری از شهرداران و دهیاران در این زمینه وجود دارد.

اکبری با اشاره به اینکه اشکالات زباله گاه‌ها به آن‌ها اعلام شده است گفت: ایجاد ترانشه‌های مناسب، تثبیت لایه‌های زیرین آن با آهک، ریختن خاک روی زباله ها، فنس کشیدن محدوده از جمله موارد یک زباله گاه استاندارد است.

وی با بیان اینکه تفکیک و بازیافت زباله باید به صورت بهداشتی و مناسب انجام شود افزود: این امر همکاری مردم و ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری را می‌طلبد.

اکبری با اشاره به اینکه محیط زیست در قانون مدیریت پسماند ناظر عالی دولت است گفت: امسال مسئله‌ی تفکیک زباله در استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۳۷ زباله گاه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار