زنگ خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس صبح امروز در مجتمع دخترانه استعدادهای درخشان حضرت زهرا(س) بوشهر نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  آیین نواخته شدن زنگ روز خلیج فارس در بوشهر، بیان کرد: خلیج فارس سرآغاز حکایت پیروزی، دریچه‌ای برای تبادل فرهنگ غنی ایرانی و دوستی و محبت به مانند رنگ آبی دریاست.

سید محمد مجتبی حسینی افزود: خلیج فارس بهانه‌ای برای تجارت و کسب و کار نیست بلکه فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی از دل این مهم برآمده است.

وی خطاب به دانش آموزان هم گفت: شما دانش آموزان مایه مباهات و افتخار این سرزمین هستید پس باید در اعتلای تاریخ خود تلاش مضاعف داشته باشید.

استاندار بوشهر در این آیین گفت: وقتی یک روز در تقویم رسمی یک ملت یا کشور نامگذاری می‌شود خبر از جایگاه، تاریخ و پیشینه این مهم دارد.

عبدالکریم گراوند افزود: روز ملی خلیج فارس نشان از سربلندی ملت بزرگ ایران دارد که با حضور خود در برابر استعمارگران ایستادگی و آن‌ها را با سرافکندگی از خاک و وطن خود بیرون کردند.

وی بیان کرد: تاریخ نشان داده که مردم ایران زمین همواره در برابر ظلم و ستم مانند کوه استوار ایستاده اند و از تاریخ این سرزمین دفاع کرده اند.

دهم اردیبهشت به مناسبت خروج پرتغالی‌ها از جزیره هرمز در سال ۱۶۲۲ میلادی در تقویم کشورمان روز ملی خلیج فارس نام گرفته است.

به مناسبت روز ملی خلیج فارس ۱۶۸ برنامه در استان بوشهر برگزار می‌شود که برخی از برنامه‌ها روزهای قبل برگزار یا آغاز شده‌اند و تا پایان هفته ادامه دارند.

استان بوشهر بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد.

انتهای پیام/ک

زنگ روز خلیج فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.