عده‌ای از گردشگران چینی در عملی عجیب برای یادگاری اقدام به کندن چکیده سنگ‌های چند میلیون ساله یک غار در چین کردند.

کندن چکنده سنگ چند میلیون ساله توسط گردشگران برای یادگاری! + فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام عجیب گروهی از گردشگران چینی که چکیده سنگ‌ها یا استالاکتیت‌های چند میلیون ساله یک غار را کنده و با خود بردند، خبرساز شد. این گردشگران این چکیده سنگ‌ها را که میلیون سال طول کشیده بود تا به شکل امروزی درآیند در مدت یک دقیقه نابود کردند.

ویدئویی که که در تاریخ ۲۱ آوریل توسط دوربین مدار بسته گالری طبیعی زیرزمینی ییشوئو واقع در استان شاندونگ چین تهیه شده است لحظه تخریب چکیده سنگ‌ها توسط گردشگران را به تصویر می‌کشد. این ویدئو سه مرد میانسال را نشان می‌دهد که با شکستن چکیده سنگ‌ها آن را برای یادگاری از داخل غار به بیرون منتقل می‌کنند.

پس از این حادثه مدیر این گالری به خبرنگاران گفت که نمی‌توان میزان خسارت وارد شده توسط این چند توریست را که اقدام به تخریب چکیده سنگ‌های میلیون ساله کردند تخمین زد. بنا به گفته مدیر گالری این چکیده سنگ‌ها میلیون‌ها سال قدمت داشتند و مدت طولانی طول خواهید کشید تا دوباره تشکیل شوند. پلیس محلی چین با کمک این ویدئو اقدام به شناسایی این گردشگران کرد. در ویدئوی منتشر شده یکی از گردشگران در حالی که دستبند بر دست دارد در حال توضیح به ماموران پلیس در مورد نحوه کندن چکیده سنگها دیده می شود.

هنوز مشخص نیست این گردشگران با توجه به ارزش این چکیده سنگ‌ها با چه مجازاتی روبرو خواهند شد اما گفته می شود جریمه سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. در سال ۲۰۱۷ یک گردشگر که اقدام به لگد زدن یک چکیده سنگ در یک غار در استان گوایژو چین کرده بود مبلغ ۵۰۰ یوان (۷۴ دلار) جریمه شد.

گفتنی است؛ چکیده‌سنگ یا استالاگمیت (Stalagmite) ستونی از مواد معدنی است که از کف غار بالا می‌آیند.

انتهای پیام/

تخریب اثر طبیعی چند میلیون ساله توسط توریست‌ها در مدت ۱ دقیقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۱:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تازه دارند از ما یاد میگیرند غارچارنخجیر رابرید ببینید
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۸:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
منظور دوستمان چال نخچیر هستش البته ما همه جا این کار را میکنیم نه فقط در این غار به خصوص دوستان در سنگ نبشته ها نیز یادگاری می گذارند یا می برند
آخرین اخبار