استاندار قزوین گفت: توسعه بوم گردی باعث جذب گردشگر به الموت خواهد شد و اقتصاد این منطقه را رونق می‌بخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در همایش شورا‌ها در بخش الموت شرقی با بیان اینکه توسعه بوم گردی باعث جذب گردشگر به الموت خواهد شد ، گفت :  باید برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت خدادادی گردشگری در منطقه الموت بررسی‌های لازم انجام شود.

زاهدی افزود: الموت از ابتدا یکپارچه بود و بعد‌ها به غربی و شرقی تقسیم شد که لازم است این ۲ بخش مجددا یکپارچه و به یک شهرستان تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: به طور حتم یک شهرستان بیشتر و بهتر می‌تواند در جذب اعتبارات موفق باشد، چون با ایجاد بخش‌های مختلف در یک منطقه و لحاظ کردن تقسیمات سیاسی نمی‌توان به اهداف متعالی توسعه دست یافت.

زاهدی با بیان اینکه گازرسانی و ترمیم راه‌های روستایی کشور از اولویت‌های دولت است، اظهار داشت: مردم منطقه الموت بدانند که به این مطالبات به صورت شایسته پاسخ داده می‌شود.

استاندار به ارتباط موثر بین گازرسانی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: اگر گازرسانی پاک وجود نداشته باشد، در نهایت به تخریب جنگل و درختان منجر می‌شود و سوخت‌های فسیلی جایگزین سوخت‌های سالم خواهند شد.

وی در مورد سرمازدگی و خسارات سیلاب گفت: بازگشایی حساب‌های مسدود شده کشاورزان برای دریافت تسهیلات کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در این رابطه برآورد‌های سرمازدگی درحال تکمیل است.

استاندار در مورد نقش شورا‌ها گفت: برای توسعه و آبادانی یک شهر و روستا به مشورت و عقل جمعی نیاز است که همین موضوع، اهمیت کار شورا‌ها را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتباط بیشتر و موثر بین شورا‌ها و مسئولان ساماندهی جامعی در دستور کار استان قرار دارد که نقش موثری در افزایش همکاری و تعامل برای رفع مشکلات خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

برگزاری همایش شورا‌ها در بخش الموت شرقی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار