پیام سید عباس صالحی به سیزدهمین دوره مسابقات سراسری مدهامتان توسط دکتر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در اختتامیه این دوره از مسابقات قرائت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین مسابقات سراسری مدهامتان به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد از صدر اسلام تاکنون همواره مرکز جنبش‌ها و حرکت‌هاى اسلامى بوده است؛ انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از پیام وحیانی رسول نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) است و حضرت امام خمینی (ره) نهضت خود را با الگوبرداری از سیره آن حضرت تحقق بخشیدند. روشن است که در صدر اسلام مسجد پایگاه اصلی حکومت اسلامی محسوب می‌شد و کارکرد‌های گوناگونی داشت، با عنایت به این حقیقت می‌توان راز و رمز موفقیت امام راحل (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی را گشود. کارکرد مسجد در صدر اسلام می‌تواند بهترین الگو در تهیه و تدوین نقشه راه مساجد در عصر حاضر باشد. بنابراین، با تشریح ویژگی‌ها و کارکرد‌های مسجد در صدر اسلام، سیمای مسجد طراز اسلامی که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز هست، برای ما به خوبی روشن می‌شود. بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، توجه ویژه‌ای به عمران و آبادانی مساجد، چه از نظر معنوی و چه از نظر کمی و با محوریت خود مردم صورت گرفته است؛ ساخت هزاران مسجد در نقاط مختلف کشور از جمله شهر‌ها و روستا‌های مختلف نشان از این توجه ویژه به مساجد است. در بعد معنوی و فرهنگی نیز کار‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ مسجدی انجام پذیرفته که ایجاد هزاران پایگاه بسیج و راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قریب به ۲۵ هزار مسجد سراسر کشور از اوایل دهه هفتاد تاکنون و توجه ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این کانونها، از جمله این فعالیت‌های ارزشمند است.
بدون شک حضور مدیران، فعالان و فرهیختگان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» آن هم در پناه و جوار آستان مقدس و ملکوتی، ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه الاف التحیه و الثناء)، فرصتی مغتنم جهت ترویج گفتمان مسجد طراز اسلامی است. اینجانب به همه تلاشگران و منادیان علم و آگاهی و خادمان و برگزیدگان فرهیخته کلام الله مجید و مساجد اعم از علماء و روحانیون معظم که نقش امامت را به مثابه طبیبان پرهیزگار، دلسوز و خردمند به‌عهده دارند تا متولیان، متصدیان و فعالان قرآنی که مساجد و کانون‌ها را بایسته ملجاء و مأمن حضور و حرکت معنوی خویش می‌سازند و همچنین تمامی اعضای خدوم و مومن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درود می‌فرستم و از صمیم قلب از خداوند متعال مسئلت دارم تا تحت توجهات خاصه حضرت، ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) همه شما عزیزان به حرکت پیشرو و خداپسندانه خود ادامه دهید.

سید عباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.