به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترمزهای دیسکی خنک شونده به کمک جریان هوا خنک میشوند. این سیستمها به راحتی بعد از ترمز گیری و در صورت حرکت خودرو، میتوانند کمی از گرمای خود را با مکانیزمی که برای حرکت هوا در اطراف آنها تعبیه شده است، از دست بدهند و از گرمای دیسک و کالیپر ترمز بکاهند.
این عمل باعث به خودرو این قابلیت را میدهد که فواصل بیشتری را بدون نیاز به توقف برای خنک شدن دیسک ترمز، طی کند.
این نوع از دیسکها دارای چندین مدل است،برخی از مدلها شیار دا رهستند و برخی دیگر دارای سوراخهایی برای خنک کنندگی است.
جنس این نوع دیسکها از آلیاژهای متفاتی ساخته میشوند که شامل فولاد آلیاژی، دیسکهای سرامیکی، دیسکهای فیبر کربنی و انواع مختلف دیگر است.
برای برخی از انواع ترمزهای دیسکی خنک شونده با هوا، یک سیستم داخلی تهویه تعبیه شده است که در این صورت نیازی به ساخت دیسکهای ترمز با شکلها و طرحهای خاص نیست. سیستم تهویه به طور موثری موجب کاهش گرمای سیستم ترمز میشود.
منبع:خودروکار
انتهای پیام/