بنا به گزارش روزنامه میرور، هند مذاکراتی را با انگلیس برای ساخت یک نمونه از ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس ملکه الیزابت» آغاز کرده است.

هند به دنبال ساخت نمونه مشابه ناوهواپیمابر ملکه الیزابت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه میرور امروز یکشنبه گزارش داد هند مذاکراتی را با انگلیس در خصوص برنامه ساخت یک نمونه از ناو هواپیمابر «اچ ام اس ملکه الیزابت» متعلق به نیروی دریایی سلطنتی این کشور آغاز کرده است.

بنا به گزارش روزنامه میرور یک هئیت نمایندگی از محل تولید ناو هواپیمابر اچ ام اس کوئین الیزابت در اسکاتلند بازدید کرده اند. به گفته مقامات انگلیسی مذاکرات با هند در خصوص ساخت ناو هواپیمابر مذکور آغاز شده است. طرح (ناو هواپیمابر) می‌تواند به منظور تطبیق با الزامات صنایع و نیروی دریایی هند تغییر کند.

به نقل از اسپوتنیک، اگر قراردادی در این خصوص منعقد شود نمونه جدید ناو جنگی در هند ساخته خواهد شد، اگرچه بسیاری از قطعات آن می‌تواند از سوی شرکت‌های انگلیسی تامین شود. با این حال وزیر دفاع انگلیس از ارائه جزئیات بیشتر به روزنامه میرور درباره مذاکرات دو جانبه با هند خودداری کرد. این مقام انگلیسی تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که دو کشور به طور مرتب درباره موضوعات بیشماری با هم گفتگو دارند.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت تنها برای نشست و برخاست هواپیما‌های نظامی عمودپرواز و هواپیما‌های نشست و برخاست کوتاه مانند جنگنده بمب افکن اف-۳۵ طراحی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار