عکاسان تصاویری زیبا و منحصربه فرد از پرتاب کپسول فضایی نیوشپرد و موشک حمل کننده آن منتشر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته جاری شرکت بلواوریجین در آخرین آزمایش‌های خود کپسول فضایی نیوشپرد NS-۱۱ را به فضا پرتاب کرد.
 
 
این کپسول همراه با نوعی موشک کمکی به فضا پرتاب شد؛ موشک ساخته شده به وسیله بلواوریجین قابلیت استفاده دوباره دارد و با موفقیت به زمین بازگشت، کپسول فضایی نیز پس از رسیدن به ارتفاع مناسب به آرامی با استفاده از چتر نجات به زمین بازگشت.
 

خط کارمن خطی فرضی در آسمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین است. کارشناسان اعتقاد دارند این خط مرز میان فضا و اتمسفر کره زمین قرار گرفته و هدف کارشناسان شرکت بلواوریجین از ساخت این کپسول فضایی ارسال توریست به لبه فضا و نوارمرزی کارمن است.
 

آخرین پرتاب آزمایشی کپسول فضایی نیو شپرد در تاریخ ۲ ماه می ۲۰۱۹ انجام شده است؛ کپسول نیوشپرد در این پرواز فاقد سرنشین انسانی بود، اما به گفته کارشناسان در آینده نزدیک توریست‌ها می‌توانند با آن سفری به لبه فضا انجام دهند.
 
 
موشک حمل کننده کپسول فضایی پس از رهاسازی آن در فضا طی ۷.۷ دقیقه به زمین بازگشت و در دشت‌های تگزاس فرود آمد. کپسول فضایی نیز سه دقیقه پس از آن به آرامی با استفاده از چتر‌های مخصوص فرود بر زمین نشست.
 

در ادامه می‌توانید تصاویری زیبا و مهیج از این پرتاب آزمایشی را از قاب عکاسان حاضر در سایت پرتابی مشاهده کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: space
 
انتهای پیام/

تصاویر دیدنی از پرتاب کپسول فضایی نیوشپرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار