گلریزان نیکوکاران بوشهری در ماه مبارک رمضان

نیکوکاران استان بوشهر در ماه مبارک رمضان به آزادی ۱۲۷ زندانی جرائم مالی غیرعمد کمک می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: ۱۲۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که ۸۴ نفر مربوط به جرائم مالی، ۴۱ نفر مربوط به مهریه و نفقه و دو نفر مربوط به تصادف است.

سید قاسم طباطبایی مبلغ بدهی این افراد را ۲۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۴ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند.

وی از هم استانی‌های نیکوکار خواست با شرکت در جشن‌های گلریزان که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد نقش آفرینی کنند.

گلریزان نیکوکاران بوشهری در ماه مبارک رمضان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون در زندان‌های استان بوشهر دو هزار و ۵۰۰ نفر زندانی هستند، بیان کرد: پارسال ۱۱۸ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد با کمک مردم آزاد شدند و امسال هم پیش بینی می‌شود همه زندانی‌های جرائم غیرعمدآزاد شوند.

طباطبایی با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد از زندانیان استان، زن هستند، گفت: پارسال به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برخی از زندانیان مشمول عفو رهبر انقلاب شدند که حدود هزار و ۲۰۰ نفر از این استان مورد عفو قرار گرفتند که ۷۰۰ نفر آزاد و بقیه هم شامل تخفیف در مجازات شدند.

وی با بیان تلاش برای آماده کردن زندانیان برای بازگشت به جامعه گفت: در تلاشیم با آموختن یک فن و یا یک هنر کاربردی به زندانیان، آن‌ها را برای حضور در جامعه تربیت کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر بیان کرد: اکنون ۱۲۰ مددجوی زندانی حافظ قرآن هستند و در تلاشیم کلاس‌های تربیتی، مفاهیم و روخوانی قرآن، را در زندان‌ها افزایش دهیم.

طباطبابی افزود: اکنون هزینه سرانه هر زندانی در روز هشت هزار تومان است که با توجه به شرایط فعلی برای تهیه غذا و دیگر موارد مشکلاتی داریم، اما با همه کاستی‌ها در حال اداره زندان‌ها هستیم.

وی با اشاره به کمبود زندان در سراسر استان بوشهر گفت: این کمبود موجب شده چندین برابر حد مجاز زندانی در زندان‌های استان اسکان داده شوند که باعث شده از استاندارد‌ها بسیار فاصله داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر تصریح کرد: باید در شهرستان‌های جنوبی و شهرستان گناوه یک زندان ساخته شودکه برای ساخت آن اعتبار‌های لازم اختصاص داده شده، اما در حال رایزنی برای تهیه زمین هستیم و در این خصوص به همکاری دستگاه‌‎های مربوط نیاز داریم.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر نیز بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ۲۵ جشن گلریزان برای آزادی زندانی‌های جرائم مالی غیر عمد در استان برگزار خواهد شد.

گلریزان نیکوکاران بوشهری در ماه مبارک رمضان

سید اسماعیل موسوی حقیقی گفت: پارسال مردم در سراسر کشور ۳۰ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند که هشت میلیارد ریال آن به زندانی‌های استان بوشهر اختصاص یافت.

وی افزود: امسال در تلاشیم کمک‌های خیران را به شکل غیر حضوری هم دریافت کنیم و بر این اساس مردم می‌توانند وجه اهدایی خود را به شماره حساب ۴۲۰۲۲۰۲۱۶۲۲۰ نزد بانک مسکن واریز کنند.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: همچنین در حال راه اندازی یک برنامه برای گوشی تلفن همراه هستیم که مردم به راحتی با دیدن مشخصات زندانی و مبلغ بدهی و جرائمی که مرتکب شده از طریق پایانه‌های اینترنتی بانک‌ها به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کنند.

انتهای پیام/ک

۲۵ جشن گلریزان در بوشهر برگزار می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.