سالارآملی از رشد اعزام استادان، دانشجویان و پژوهشگران به سمینار‌های علمی خارج از کشور و میزبانان اصلی دانشمندان ایرانی خبر داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در این خصوص اظهار کرد: بررسی و تحلیل داده‌های آماری نشان می‌دهد که به رغم همه تحدیدها، موانع و شرایط داخلی و برون‌مرزی و برخلاف تحلیل‌های رایج، حضور و مشارکت استادان، دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در رویداد‌های علمی بین‌المللی از جمله دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی رشد داشته است و ما شاهد افزایش ۹درصدی در آمار اعزام‌های به خارج از کشور هستیم.
 
رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی افزود: هدف این مراودات، تبادل دانش فنی، آشنایی یا تسلط بر روند پیشرفت‌های علمی دنیا، کسب گرنت‌های بین‌المللی و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده و هست.

افزایش ۹درصدی آمار اعزام‌ اساتید و دانشجویان به خارج از کشور

وی گفت: ۲۱۶۸ استاد، عضو هیئت علمی و محقق خارجی در سال ۱۳۹۷ در ایران حضور یافتند تا در کنفرانس‌های علمی مشارکت کنند و یا پروژه‌های مشترک را انجام داده و دوره‌های آموزشی برگزار نمایند، یا راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برعهده بگیرند. بیشترین محققان و اساتید نیز به ترتیب از کشور‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و روسیه به ایران آمده‌اند.
 
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از حضور ۱۰۲۲ استاد، عضو هیئت علمی و محقق هیئت علمی کشورمان در سمینار‌ها و مجامع علمی دنیا در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس تفکیک صورت گرفته، کشور‌های ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آلمان، فرانسه و چین، میزبان اصلی دانشمندان ایرانی بوده‌اند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.