رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: زنان روستایی پیشگامان تولید محصولات سالم در استان اردبیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: اجرای پروژه ملی ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم با توانمند سازی جامعه محلی در استان اردبیل منجر به اخذ گواهی استاندارد تشویقی در محصول عدس و گواهی IRANGAP در محصول سیب زمینی گردید.

وی افزود: با حمایت‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از طرح توانمند سازی زنان در امر توسعه پایدار و برنامه ریزی دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری موسسه آموزش و ترویج، استاندارد سازی سه محصول زراعی و باغی در سال جدید با تاکید بر بعد ترویجی پروژه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت بسط پروژه‌های ترویجی در زمینه حفظ منابع پایه و سالم سازی تولیدات کشاورزی از جمله طرح محصولات هشتگانه سلامت خواستار تعامل بیشتر و هم افزایی کلیه دست اندرکاران امر از جمله استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی در کنار سربازان تامین امنیت غذایی در مجموعه جهاد کشاورزی برای دسترسی جامعه به غذای ایمن و مکفی شد.

نیکشاد بیان کرد: آموزش عملی بهره برداران کشاورزی بالاخص زنان با عنوان مدیران سفره غذایی خانوار و روستایی می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی و کاش هزنیه‌های بداشت و درمان داشته باشد.

انتهای پیام/ح

تولید و مصرف محصول سالم با توانمند سازی جامعه محلی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.