اولویت اصلی در استان سمنان روستای حسین‌آباد کالپوش است/در صورت کوتاهی مدیران در خصوص حل مشکلات به صورت جدی برخورد خواهد شدفخری گفت: حساسیت کالپوش و روستای حسین آباد و مسائل و مشکلات موجود در منطقه، باعث شده که تک تک مدیران استان با توجه به تراکم کاری خود، شخصا در جلسات حضور پیدا کنند که جای تقدیر و قدرشناسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه مشترک بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده و شورای منتخب مدیریت بحران استان گفت: اولویت اصلی ما در استان،‌ روستای حسین‌آباد کالپوش است و نیاز است تا مسئولین،‌ مدیران و دستگاه های اجرایی عضو کارگروه و شورا تلاش خود را به این مهم معطوف نمایند.

وی افزود: با توجه به حساسیت و وضعیت منطقه، مدیران دستگاه های اجرایی استان در مناطقی که احتمال رانش ‌زمین وجود دارد، اجازه بهسازی، ترمیم ‌و احداث ساختمان‌های خود را ندارند.

فخری ادامه داد: حساسیت کالپوش و روستای حسین آباد و مسائل و مشکلات موجود در منطقه، باعث شده که تک تک مدیران استان با توجه به تراکم کاری خود، شخصا در جلسات حضور پیدا کنند که جای تقدیر و قدرشناسی دارد.

مطالعه طرح انتقال حسین آباد کالپوش انجام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: مطالعات و بررسی های ما بر این‌ اساس است که‌ تمام روستا به جهت تامین سلامت ساکنین و اهالی روستا، به مکان‌ جدید انتقال یابد، اما در عین حال ما علاقمند هستیم در صورتی که بستر ‌مناسبی برای ‌ساخت و احداث واحدهای مسکونی جدید و زمین مناسب در روستا وجود دارد، انتقال کل‌ روستا‌ انجام‌ نشود.

وی گفت: اقدام‌ شورای ‌آموزش و پروش در خصوص برگزاری فشرده کلاس های درس و به پایان رساندن پیش از موعد سال تحصیلی در منطقه کالپوش با توجه حساسیت های موجود، اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

فخری با بیان اینکه تا کنون ۱۲ جلسه با حضور مدیران مرتبط استانی برای حل مشکلات کالپوش طی ۳ ماه ‌گذشته انجام شده است ابراز داشت: زمین ‌شناسی طی دو هفته آینده گزارش نهایی خود را به کارگروه و شورای منتخب ‌مدیریت بحران استان ارسال کند و با پیگیری که از طریق آموزش و پرورش کرمانشاه صورت ‌گرفت، مساعدت این ‌مجموعه برای ارسال کانکس جهت استقرار موقت کلاسهای درس در سال تحصیلی جدید، انجام ‌خواهد شد.

ضرورت تامین روشنایی روستای کالپوش 

معاون استاندار سمنان تاکید کرد: شرکت برق در صورت وجود کمبود احتمالی روشنایی معابر در روستا یا ورودی و همچنین قطعی احتمالی برق، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد‌ و عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و عبور و مرور مردم روستای حسین‌ آباد کالپوش، توسط اداره ‌کل راه و شهرسازی شرق استان، انشالله طی هفته ‌آینده تکمیل و نهایی شود.

وی در پایان ابراز داشت: بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی ‌با انجام‌ پیگیری های لازم ، عملیات آواربرداری و جمع آوری مصالح ساختمان های تخریب شده را در دستور کار قرار بدهد و از تلاش تمامی ‌مسئولین ‌استان و شهرستان برای رسیدگی به امور این ‌منطقه و حل مشکلات روستا تقدیر و تشکر می‌کنم و مطمئنا اگر کوتاهی ‌از سوی مدیری ‌در خصوص رسیدگی به موارد منطقه کالپوش صورت بگیرد، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار