مدیر منابع طبیعی شهرستان طبس گفت: بیشتر گیاه آنغوزه به هند صادر می‌شود که امسال در آمد ۵۰ میلیارد تومانی را برای آنغوزه‌چین‌ها خواهد شد.

محمدیان، مدیر منابع طبیعی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ تن شیره آنغوزه برداشت شود که در آمد ۵۰ میلیارد تومانی را برای آنغوزه‌چین‌ها خواهد شد.


وی افزود: بیشتر گیاه آنغوزه به هند صادر می‌شود و به همین دلیل درآمد خوبی برای آنغوزه چین‌ها دارد.


مدیر منابع طبیعی شهرستان طبس با بیان اینکه افراد جدید حق برداشت آنغوزه از عرصه منابع ملی را ندارند، گفت: امسال حق برداشت آنغوزه به ۱۱ مجری طرح داده شده است که حق بهره مالکانه را پرداخت کرده اند.


محمدیان با بیان اینکه این ۱۱ شرکت از طریق مزایده انتخاب شده اند، افزود:این شرکت‌ها باید از افرادی که سابقه چیدن آنغوزه را دارند استفاده کنند.


وی ادامه داد:برداشت گیاه مرتعی آنغوزه بایستی با داشتن مجوز از اداره منابع طبیعی وداشتن سابقه چندین ساله برداشت آنغوزه انجام می‌شود و درصورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ماده ۴۲,۴۳,۴۸ قانون حفاظت وبهره برداری از جنگل‌ها و مراتع از طریق مراجع قضایی بر خورد و اقدامات قانونی و حقوقی علیه آن‌ها اعمال خواهد شد.


لازم به ذکر است که رویشگاه‌های گیاه دارویی آنغوزه از جمله مناطق پیستان، پیرحاجات، حلوان، کوه شیب، رباط خان، خرو، خروان، مرغوب، اسفندیار، پیکوه، امامزاده علی، سرند، ماودر، ده محمد، ملوند، کلشانه، آبخورگ، کوه یخاب و ... تقسیم بندی شده است و بهره برداران آنغوزه آن مشخص می‌باشند وافراد دیگری حق بهره برداری در این مناطق را ندارند.
انتهای پیام/ب


برداشت آنغوزه در طبس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.