رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که بصورت غیرمجاز اقدام به برداشت از حساب بانکی شخص دیگر نموده بود خبر داد.

فروشنده ارز عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی بودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: با ارجاع شکایت از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ معلوم موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. 

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شیوه شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی، با هماهنگی قضایی متهم جلب و کلیه ادله‌های دیجتبالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت گردید.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک و دلایل موجود به بزه ارتکابی معترف و اقرار نمود. در یکی از صرافی‌ها مشغول کار بوده، با مراجعه شاکی پرونده جهت خرید ارز به صرافی از اعتماد وی سوء استفاده نموده پس از تحصیل رمز دوم و اطلاعات کارت بانکی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی نموده است.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، گفت: از کاربران انتظار داریم در هنگام پرداخت بهای خرید، به حقوق خود در استفاده از دستگاه‌های پایانه‌های فروشگاهی آشنا بوده و شخصاً عملیات بانکی را انجام دهند و رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

سرهنگ آدینه‌لو با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرائم اینترنتی به‌شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگه¬داری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا باشند و درصورت مواجهه با تراکنش و عملیات بانکی مشکوک در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 
انتهای پیام/ن
 

شناسایی و دستگیری شخصی که بصورت غیرمجاز اقدام به برداشت از حساب بانکی  می کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.