مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند فعالیت جدید ایران که واشنگتن در توجیه اقدامات خود از آن‌ به عنوان «تهدید» یاد می‌کند، پاسخی به اقدامات تهاجمی اخیر آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی دیلی بیست گزارش داد مقام‌های چندین نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند فعالیت جدید ایران که دولت واشنگتن در توجیه حضور نظامی خود در خلیج فارس از آن‌ به عنوان «تهدید» یاد می‌کند، در واقع پاسخی به اقدامات تهاجمی اخیر آمریکاست.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم تلاش تندرو‌های دولت ترامپ برای تهدید جلوه دادن فعالیت‌های ایران، ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی این است که تحرکات ایران در پاسخ به اقدامات خود دولت آمریکا بوده است.

سه مقام مطلع آمریکایی به دیلی بیست اعلام کردند: «ارزیابی مقام‌های چندین نهاد اطلاعاتی آمریکا این بوده که فعالیت جدید و تهدیدزایی ایران که دولت (ترامپ) در توجیه حضور نظامی خود در خلیج فارس به آن‌ها اشاره می‌کند، در واقع پاسخی به اقدامات تهاجمی بیش از دو ماه اخیر دولت (آمریکا) است».

علاوه بر مقام‌های چند نهاد اطلاعاتی آمریکایی، چند تن از قانونگذاران کنگره هم بر این باور هستند که اقدامات ایران، واکنشی و در پاسخ به فشار‌های آمریکا علیه آمریکا شامل تلاش‌ها برای توقف صدور نفت این کشور و «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران بوده است.

یک عضو کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «بیشتر فعالیت‌هایی ایرانی‌ها در پاسخ به موضع‌گیری بسیار تهاجمی ما در این منطقه است».

در همین حال، یک قانونگذار آمریکایی که به اطلاعات محرمانه درباره «تهدیدات ایران» دسترسی پیدا کرده به دیلی بیست، گفت: «مواضع ما حاصل از داده‌های اطلاعاتی نیستند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار