نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که راهبرد مبارزه با فساد در این کشور باید به صورت دائمی ادامه یابد.

فساد در افغانستان چشم انداز صلح را در معرض خطر قرار می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که راهبرد مبارزه با فساد در این کشور باید به صورت دائمی ادامه یابد.

تادامیچی یاماموتو در سومین گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، مبارزه با فساد در افغانستان را جدی و یک نیاز اساسی دانست و گفت : تمام نهادهای افغانستان و جامعه این کشور باید به تلاش های خود مبنی بر تعهد حسابدهی و شفافیت ادامه دهند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان افزود: فساد حاکمیت قانون را تضعیف و فرصت را برای جنایات بیشتر مساعد می سازد؛ فساد حتی چشم انداز صلح افغانستان را در معرض خطر قرار می دهد.

سازمان ملل متحد در این گزارش به دولت افغانستان پیشنهاد کرده است که راهبرد بلند مدت مبتنی بر دستاوردها از روند اصلاحات را تهیه و از اراده ملی به عنوان اهرم فشار برای مبارزه با این پدیده استفاده کند.

این نهاد بین المللی از ادامه همکاری خود در مطابقت با کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد اداری در افغانستان که در سال 2008 آن را پذیرفته بود خبر داده است

افغانستان در سال 2018 از جمع پنج کشور فاسد جهان خارج و در رده هشتم قرار گرفت. حضور 18 ساله آمریکا و همیپمانان غربی آن در افغانستان بسیاری از هنجارهای مثبت این ملت را که ریشه در درازنای تمدنی و تاریخ غنی این آب و خاک داشت تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
بايد بيشتر حواسمون به افغانستان باشه
آخرین اخبار