فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام) چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و برجسته سازی زوایای مختلف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بسیار اهمیت دارد.

وی، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی افزود: امسال شعار محوری برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، «ما پیروز هستیم» است.

اکبری، با اشاره به چرایی نامگذاری سوم خرداد بعنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، ادامه داد: دفاع مقدس الگویی برای تمام دنیاست و فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد.

به گفته وی، مردم قهرمان خرمشهر در مقابل ارتش بعث عراق مقاومت جانانه ۳۴ تا ۳۵ روزه‌ای داشتند و این مقاومت باعث شد، نیرو‌های دشمن در دروازه‌های خرمشهر بمانند و نقشه و وعده فتح سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران که از سوی صدام اعلام شده بود، نقش بر آب شود.

اکبری خاطرنشان کرد: حامیان استکباری صدام بعد از فتح خرمشهر به دنبال آتش بس بودند و این آتش بس تنها بهانه‌ای برای تجدید قوا و تجدید سازمان ارتش بعث عراق بود و همچنین بخش‌های زیادی از نقاط مرزی ما نیز در تصرف دشمن بود و هنوز رژیم بعث بعنوان متجاوز اعلام نشده بود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند خسارت‌های ناشی از جنگ را مطالبه کند.

وی با اشاره به طراحی‌های پیچیده نظامی و استفاده ارتش بعثی از انواع سلاح و تجهیزات و نفرات بسیار زیاد برای حفظ خرمشهر بعد از اشغال، تصریح کرد: صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد، که سرانجام عملیات بیت المقدس از اوایل اردیبهشت ۶۱ شروع شد و در سوم خرداد بعد از ۲۴-۲۵ روز عملیات‌های پیوسته و متعدد، که ۴۰ هزار نیروی عراقی در خرمشهر به محاصره درآمده بودند، حماسه بزرگ فتح خرمشهر رقم خورد.

اکبری، اسارت بیش از ۱۰ هزار نیروی عراقی در شهر خرمشهر و افزون بر ۲۰ هزار نفر طی عملیات بیت المقدس را یادآوری کرد و افزود: ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای ما باعث شد مقاومت ارتش بعث عراق شکسته شود.

وی، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای مقاومت در انواع جنگ‌های تحمیلی از سوی استکبار دانست و گفت: امروز نیز مردم ما با الگوگیری از دوران دفاع مقدس، برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، فرهنگی، فضای مجازی، ایستاده اند.

فرمانده سپاه استان، با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: مسئولیت ما در برابر ایثارگران و شهدا چندین برابر است، هرچند دشمنان ما از هر ترفندی استفاده کرده اند، اما با مقاومتی که ملت ما در ۴۱ سال گذشته از خود نشان داده، بر اساس پیش بینی‌های مقام معظم رهبری در فتنه ها، جنگ‌های مختلف بخصوص روانی، رسانه‌ای و اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت سی وهفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، ۴۷۰ برنامه در قالب ۵۸ محور پیش بینی شده که در رده‌های بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

اکبری، سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران عملیات بیت المقدس، غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، را از برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان برشمرد.

وی، همچنین به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان این استان در قالب تیپ و لشگر‌های مختلف ازجمله؛ ۱۴ امام حسین علیه السلام، ۸ نجف اشرف، ۲۵ کربلا، که همگی آن‌ها از یگان‌های مؤثر در فتح خرمشهر بودند، حضور داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) افزود: ۸۰ شهید عملیات بیت المقدس از استان چهارمحال و بختیاری است که نشان دهنده نقش بسیار زیاد رزمندگان ما در این عملیات است، که جزء فاتحی خرمشهر بودند.

اکبری افزود: در تابلوی ورودی خرمشهر تعداد جمعیت را ۳۶ میلیون نفر نوشته بودند، زیرا همه ملت برای آزادسازی آن نقش ایفا کرد و امروز نیز تمام ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور باید در صحنه حضور داشته باشند تا بر توطئه‌های دشمن پیروز شویم.

وی، لازمه مقاومت را زنده ماندن دانست و ادامه داد: در ابعاد مختلف اقتصادی، کشاورزی، کارآفرینی و در برابر محاصره و تحریم و تهدید دشمن باید با الگوگیری از نیرو‌های مسلح که قدرت بازدارندگی را ارتقا بخشیده اند، هم تهدید و هم توان خود را باور کنیم.

اکبری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون آرایش جنگی برابر دشمن، اشاره کرد و گفت: باید با آرایش جنگی برابر دشمن، تهدیدات را خنثی کرد.

انتهای پیام/خ

گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.