شهردار مهاباد اردستان گفت: جمع آوری زباله در کل استان ها و کل کشور انجام می گیرد؛ ما هم باید کم کم فرهنگ تفکیک زباله ها را با توجه به سیستم های امروزی گسترش دهیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سامان بردال شهردار مهاباد اردستان با اشاره به گام جدید شهرداری مهاباد اردستان در راستای جمع آوری زباله‌ها در شیفت کاری شبانه اذعان کرد: این طرح از طرف کارشناسان خدمات شهری و محیط زیست بررسی شده و در حال انجام است.

وی همچنین بیان کرد: باید کم کم فرهنگ تفکیک زباله‌ها را با توجه به سیستم‌های امروز گسترش دهیم البته حجم زباله در مهاباد زیاد نبوده و بر خلاف شهر‌های دیگر که ۲ روز در هفته زباله جمع آوری می‌شود، اینجا ۴ بار در هفته این کار صورت می‌گیرد.

شهردار مهاباد اردستان ادامه داد: همچنین این شهرداری در طول روز و بیشتر در ساعات اولیه صبح برنامه‌های مدونی به منظور جمع آوری نخاله و زباله در دست اجرا دارد؛ این امکان مختص افرادی است که فراموش کرده اند زباله خود را شب‌ها بیرون از منزل قرار دهند به اضافه اینکه نهاد خدمات شهری جمعه‌ها نیز جمع آوری سراسری زباله را به طور جد دنبال می‌کند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که شهرداری مهاباد صورت میگیرد، افزود: در مدت اخیر موفق شدیم تا بحث پرداخت حقوق کارمندان شهرداری را سامان دهیم همچنین تعدادی کارمندان باسابقه که راندمان کاری کمتری داشتند را با وجود هزینه بالا بازنشسته کردیم.
بردال در ادامه افزود: متاسفانه به لحاظ نیروی انسانی در مضیقه بوده و همانطور که اشاره کردم از ابتدای سال تا کنون چهار نفر از کارمندان را بازنشسته کرده ایم، با در نظر گرفتن این که پهنا خدمت رسانی ما بیش از ۲۰۰ هکتار است و نیرو‌های نظافتی که وظیفه جاروب کردن شهر را بر عهده دارند بیشتر از دو نفرنیستند می‌توان گفت نظافت شهر به بهترین شکل در حال انجام است.

بردال پیرامون مخالفت‌های برخی مردم و امضای طومار در این راستا، گفت: بنده برای آگاهی از شرایط و روند انجام جمع آوری زباله سوار ماشین زباله شده ام و به شخصه این فرایند را بررسی کرده ام؛ تا جایی که اطلاع دارم مردم به طور کلی از طرح جمع اوری راضی هستند هرچند فرهنگ سازی‌ها درباره تفکیک زباله باید کم کم به مردم مهاباد آموزش داده شود و این مسئله می‌تواند یکی از دلایل مخالفت مردم باشد؛ ما حتی برای رضایت بیشتر مردم به شورا شهراعلام کرده ایم که به دلیل کوچک بودن معابر ممکن است مردم موافق نصب سطل زباله نباشند، به همین دلیل تمهیداتی را در این زمینه اندیشیده ایم.

شهردار مهاباد همچنین در پایان اشاره کرد: شهرداری با توجه به کمبود نیرو و همچنین مستهلک بودن ماشین آلات بهترین روش را برای جمع آوری زباله پیشنهاد کرده است؛ با وجودی که اعتقاد داریم بهترین کار ممکن در زمینه جمع آوری زباله در حال انجام است، اما از پیشنهادات نیز استقبال میکنیم.


انتهای پیام/م

 

صحبتهای شهردار مهاباد اردستان در مورد جمع آوری زباله در این شهرستان

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار