رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: به کمک صاحبان صنایع و خیرین موفق به تجهیز و بازسازی کارگاه های آموزشی خود شده‌ایم..

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای از میان خیرین و حامیان طرح برند ملی چند ماهی می‌شود که در این دانشگاه  اجرایی شده است و واحد‌های مختلف دانشگاهی این طرح را پیش می‌برند؛ بر اساس این طرح تولیدکنندگان تجهیزات، بنگاه‌های فنی، کارخانه‌های صنعتی، خیرین و حامیان فناوری می‌توانند در طرح تجهیز هزار و ۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در ۱۷۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای حضور داشته باشند. 

نقطه قوت این طرح این است که در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی دانشگاه با حمایت از شرکت های داخلی موجبات فراهم شدن رونق تولید و معرفی طرح های بومی و منطقه ای شده‌ است؛ برای بررسی این طرح و فعالیت‌های انجام گرفته با روسای دانشگاهی فعال در طرح برند ملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مصاحبه پرداختیم.

حیدر میر فخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح برند ملی گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد ۷۰ کارگاه دانشجویی وجود دارد و دانشجویان در این محیط تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان واحد تحقیق و توسعه مراکز کار می‌کند و سعی کرده تجهیزات خوبی را بسازد و در حال حاضر در بحث کشاورزی و صنایع سرامیک به خوبی عمل کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد تصریح کرد: با کمک بخش خصوصی، کمیته امداد و خیرین توانسته‌ایم کارگاه‌های دانشگاه خود را تجهیز کنیم و برنامه‌هایمان را پیش ببریم.

حضور 10 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی پس از تحقیق در مناطق سیل زده

ورود رشته‌های جدید درسی متناسب با نیاز صنعت

امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۱۰ درصد ظرفیت کل دانشجویان فنی و حرفه ای کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران تحصیل می‌کنند و این دانشگاه توانسته با قطب‌های صنعتی استان تعاملات خوبی را داشته باشد.

وی ادامه داد: با شرکت‌های صنعتی بزرگ استان مازندران همکاری‌هایی داشته‌ایم و به واسطه این همکاری‌ها قرار شد تا  یک رشته جدید که مورد نیاز بخض صنعت است را وارد دانشگاه کنیم و از سوی دیگر آن‌ها تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه را تامین کنند.

احد بهشتی اصل رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از گذشته‌های دور فعالیت برند ملی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران انجام می‌گرفت و اکنون با هویتی جدید به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: توانسته‌ایم همکاری خوبی را با خیرین داشته باشیم و در بحث در آمد زایی و اشتغال آفرینی به موفقیت‌هایی خوب برسیم.

کمک مالی معاونت علمی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای

بهشتی اصل با بیان اینکه برای به روز کردن تجهیزات خود اقدام کرد‌ه‌ایم، گفت: با همکاری دیگر مراکز صنعتی موفق شدیم تجهیزاتمان را به روز کرده و کارگاه‌ها را به کیفیت لازم برسانیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان تصریح کرد: بنا شده است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مناطق سیل‌زده کار‌هایی را انجام دهیم و طرح‌های تحقیقاتی را پیش ببریم و بر همین اساس معاونت علمی مبلغ ۲ میلیارد تومان کمک مالی خواهد کرد.

ابراهیم احمدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ارتباط با صنایع موضوع مهمی است و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در این راستا  به خوبی قدم برداریم.

حضور 10 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی پس از تحقیق در مناطق سیل زده

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط با صنعت و همکاری با کارآفرینان در دستور کار قرار گرفته و تجهیز دانشگاه‌ها بدون استفاده  از هزینه دولتی از جمله برنامه‌های ماست.

احمدی با اشاره به چگونگی تجهیز کارگاه‌های دانشگاه بیان کرد: به دنبال این هستیم از طریق تجهیزات اسقاطی کارگاه‌هایمان را به کیفیت لازم برسانیم؛ یعنی  تجهیزات به صورت اسقاطی به دانشجویان ارائه شوند، همچنین به دنبال این هستیم تا این الگو را در تمام کشور اجرایی سازی کنیم.

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طرح مهندسی کارآمدی بر اولین بار در واحد دانشگاهی شیراز  اجرایی شده است.

وی ادامه داد: دوره‌های مختلفی در دانشگاه ایجاد می‌شوند و بر اساس آن‌ها تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها تامین خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار