وزیر اسبق ارشاد گفت: امسال همزمان با روز قدس آمریکا و کشور‌های مرتجع منطقه تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مسئله فلسطین را تحت عنوان معامله قرن به نغع رژیم صهیونیستی خاتمه دهند.

هدف آمریکا تحمیل معامله قرن بر مردم فلسطین استسید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به روز جهانی قدس گفت: ۷۱ سال از اشغال سرزمین فلسطین گذشته است، اما این گذشت زمان هرگز باعث نشده تا حقوق ملت فلسطین نادیده گرفته و احقاق حق آن‌ها صورت نگیرد.

وی با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی به موضوع فلسطین ادامه داد: همواره یکی از افتخارات انقلاب اسلامی نیز این بوده که از روز اول از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده است و امام خمینی روز قدس را روز اسلام نامیده‌اند تا تمامی مسلمانان نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند.

حسینی روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های پیشین دانست و افزود: یکی از ویژگی خاصی که روز قدس امسال نسبت به سال‌های پیشین دارد این است که آمریکا و کشور‌های مرتجع منطقه تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مسئله فلسطین را تحت عنوان معامله قرن به نغع رژیم صهیونیستی خاتمه داده و با خیانت سران کشور‌های عربی سازشی را بر مردم فلسطین تحمیل کنند، موضوعی که خوشبختانه مردم فلسطین هرگز تن به آن نداده و همواره نیز در حال دفاع و مقاومت از حقوق خود هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که اگر روزگاری انتفاضه مردم فلسطین به وسیله سنگ صورت می‌گرفت، اما امروز آن‌ها به انواع موشک‌ها و سلاح‌ها مجهز شده و به خوبی می‌توانند از خود دفاع کنند و اگر زمانی رژیم صهیونیستی این ادعا را داشت که در صورت اراده می‌تواند کشور‌های دیگر را اشغال کند امروز نه تنها این توان را نداشته بلکه روز به روز بیشتر رو به سقوط پیش می‌رود.

حسینی ادامه داد: همچنین اگر در گذشته نبرد غزه ۵۵ روز به درازا می‌کشید امروز شاهد هستیم که مقاومت رزمندگان فلسطینی باعث شد تا رژیم صهیونیستی پس از ۲ روز اعلام آتش بس کند. علاوه بر این در زمانی که اعزام ناو به ایران مطرح بود و گمانه‌زنی‌هایی در این باره مطرح می‌شد مبنی بر اینکه جنگی بین ایران و آمریکا اتفاق خواهد افتاد صهیونیست‌ها اعلام کردند که ما هیچ نقشی در این باره نخواهیم داشت. مسئله‌ای که گواه دیگری برر ضعفشان خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای اینکه اسرائیل جایگاه خود را بدانند همان رزمندگان غزه و حزب‌الله لبنان کافی است و روز به روز نیز شرایط بیشتر شرایط مهیا می‌شود تا این غده سرطانی از منطقه برچیده شود و پیش‌بینی مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید نیز بیش از پیش به حقیقت مبدل می‌شود و الان در حدود ۲۲ سال دیگر بیشتر نمانده و انشاالله این رژیم غاصب به زودی نابود خواهد شد و حق به حقدار یعنی مردم فلسطین خواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: روز قدس ، معامله قرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار