معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: چابهار با وجود همجوار با آب‌های اقیانوسی و مزیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان نباید ۸۰ درصد جمعیت آن فاقد آب آشامیدنی باشند و با تانکر به آنان آبرسانی شود.

چابهار درکنار آب‌های اقیانوسی نباید ۸۰ درصد جمعیت آن فاقد آب باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  در نشست فرمانداران، شهرداران و دهیاران جنوب سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار داشت: مسئولان و مردم باید مطالبه گر باشند و مشکلات را منعکس کنند تا پیگیری لازم انجام شود، نباید حاشیه شهری مثل چابهار با مشکلات فراوان و بدون امکانات رو به رو باشد.

وی بیان کرد: بازدید از مناطق حاشیه شهر چابهار اشک من را در آورد، واقعاً زجر آور است که در کنار بندر بزرگ شهیدبهشتی، منطقه آزاد و آب‌های بین المللی بیشتر ساکنان این محلات خانه درست و حسابی نداشته باشند و بدون امکانات برق و آب و بهداشت روزگار بگذرانند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: کودکان پابرهنه و بدون بهداشت در کوچه و خیابان‌های حاشیه شهر چابهار قدم می‌زنند که دیدن این صحنه‌ها خیلی برایم دردناک بود و مطمئن هستم هر مراجعه کننده‌ای به گریه می‌افتد.

وی از فعالیت ضعیف دهیاران، شورا‌های و دهیاران سیستان وبلوچستان انتقاد کرد و افزود: درآمدی زایی و تعریف طرح و پروژه باید در اولویت باشد و نباید به دنبال تخصیص اعتبار و کمک‌های اندک دولتی باشید.

وی گفت: شهرداران و دهیاران سیستان وبلوچستان جوان هستند و باید با فکر و ایده منطقه خود را بسازند تا رونق و تحول را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: برای تخصیص اعتبارات در سال جاری توجه ویژه‌ای به این استان خواهد شد تا برخی محرومیت‌ها جبران شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: جبران کمبود‌ها وقت و هزینه‌هایی زیادی می‌برد و باید مسئولان بیشتر پای کار باشند.

انتهای پیام/ع

سفر معاون عمرانی وزارت کشور  به  چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار