اطلاعاتی که به تازگی افشا شده نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) در همراهی با صهیونیست‌ها به منظور ترور هدفمند اعضای ارشد حزب‌الله لبنان، قوانین مصوب آمریکا را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، اسناد جدید افشا شده ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان سیا حاکی از آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به ان اس اِی، به منظور همکاری با سازمان جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی، ضمن نقض قوانین آمریکا، طرح ترور هدفمند اعضای ارشد حزب الله لبنان را در دستور کار داشته است.

بر اساس این اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از یک خلا قانونی به «یگان ۸۲۰۰ اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی» موسوم به (ISNU) برای ترور اعضای حزب الله لبنان کمک می‌کرده است.

در اسناد تازه افشا شده اسنودن آمده است: یگان ۸۲۰۰ اطلاعات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ با لبنان، از آژانس امنیت ملی آمریکا خواسته با نادیده گرفتن ممنوعیت قانونی انتشار اطلاعات گردآوری شده، این رژیم را برای ترور هدفمند اعضای ارشد حزب‌الله لبنان همراهی کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور رهایی از مصوبه ممنوعیت ارائه اطلاعات به صهیونیست‌ها برای ترور مقامات ارشد حزب الله لبنان، از یک خلا قانونی استفاده کرده و حتی امکان دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی را به صهیونیست‌ها داده است. در یکی از یادداشت‌های مربوط به اکتبر ۲۰۰۶ آژانس امنیت ملی آمریکا، به نحوه ارائه این اطلاعات به رژیم صهیونیستی اشاره شده است. آن‌ها با پیش کشیدن طرح مقابله با تروریسم به این اطلاعات دست یافته و آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند.

نویسنده این سند که به نام او در اسناد افشا شده اسنودن اشاره‌ای نشده است به مکالمات پرتنش خود با مقامات اسرائیلی برای دریافت اطلاعات گردآوری شده آژانس امنیت ملی آمریکا پرداخته است.

ندیم حری، گزارشگر دیده بان حقوق بشر در مصاحبه با اینترسپت گفت: اسرائیل بار‌ها به طور مرتب قوانین جنگ را نقض کرده است و آن‌ها بدون آنکه بین اهداف نظامی و غیرنظامی تفاوتی قرار دهند به اقداماتی از قبیل حملات هوایی و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه زیرساخت‌های غیرنظامی روی آورده اند.

در حالی این سند افشا شده است که ادوارد اسنودن پاییز سال گذشته در یک سخنرانی گفته بود که نرم‌افزار‌های یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی مشغول ردیابی مکالمات روزنامه‌نگاران است و این موضوع به یکی از گمانه زنی‌ها درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار