رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در سال جاری، مشکل بیمه قالیبافان به زودی برطرف می‌شود.

مشکل بیمه قالیبافان به زودی برطرف می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی کلالی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های مرکز ملی فرش ایران و اختصاص ردیف بودجه به مبلغ ۱۸هزار میلیارد ریال در سال جاری و با توافق این مرکز با صندوق بیمه عشایری، روستایی و کشاورزان، هم اکنون امکان بهره مندی قالیبافان از بیمه وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ۹۰هزار قالیباف در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۱۰۰نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در اجرای طرح پشتیبانی از حوزه تولید فرش در خراسان رضوی ۱۰۰کارگاه در این استان ایجاد شد و ۴۰میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به ۱۵۹طرح ارائه شده از سوی ۶۵۶نفر پرداخت شد.

کلالی به کارگاه‌های متمرکز، غیرمتمرکز و تولید کارگاهی فرش در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: سال گذشته مجوز برای راه اندازی ۸ فقره کارگاه غیرمتمرکز با اشتغالزایی برای ۱۵۰نفر در این استان صادر و مجوز ۱۷کارگاه با اشتغالزایی برای ۳۴۰نفر تمدید شد.

وی تصریح کرد: آموزش قالیبافان، طراحان و مدیران کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی، فراهم آوردن زمینه افزایش تعداد کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش و افزایش صادرات این محصول به بازار‌های جدید از جمله روسیه، چین، آفریقا و کشور‌های عربی از مهمترین راهبرد‌های امسال برای رونق تولید فرش است.

انتهای پیام//ر. س
 

صادرات فرش به بازار‌های جدید از مهمترین راهبرد‌های امسال رونق تولید فرش

برچسب ها: صنایع دستی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار