مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از شروع تبخیر آب نگین فیروزه ای شمال غرب ایران خبر داد.

فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: علیرغم شروع تبخیر آب دریاچه ارومیه حجم آن دو و نیم برابر سال گذشته است.
 
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد:با افزایش دمای هوا در استان آذربایجان غربی تبخیر آب دریاچه ارومیه نیز شروع شده به طوریکه در چند روز  گذشته بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب  آب از آن تبخیر شده و به پنج میلیارد و  ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
 
سرخوش افزود:علیرغم آغاز تبخیر آب در این منبع آبی حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته سه میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.
 

وی به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۹۲ سانتی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک متر و ۶ سانتی متر افزایش دارد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه نیز گفت:طبق آخرین پایش‌ها وسعت این دریاچه به بیش از ۳ هزار و ۲۵۴ کیلومتر مربع رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۴۰ کیلومترمربع افزایش دارد.

سرخوش افزود:حجم آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد و ۳۲ میلیون متر مکعب رسیده که بیش از ۳ میلیارد متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

 
انتهای پیام/م
 

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.