یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ۵۷ درصد بزرگسالان آمریکایی «اخبار دروغ» را مشکلی می‌دانند که مسبب آن سیاستمداران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو، ۵۷ درصد بزرگسالان آمریکایی «اخبار دروغ» را مشکلی می‌دانند که مسبب آن سیاستمداران هستند.

بر این اساس، در حالیکه ۵۳ درصد بر این باورند که گروه‌های فعال حقوق مدنی مقصر این مسئله هستند، خبرنگاران و بازیگران در حوزه روابط بین الملل از جمله روسیه نیز بیش از یک سوم آراء مشارکت کنندگان در این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند.

این مرکز تحقیقاتی افزود اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند خبرنگاران مسئول حل این مسئله هستند و تفاوت در گرایش‌های سیاسی عامل مهمی در نحوه تفکر مردم درباره اخبار دروغ است؛ به طوریکه جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات‌ها  خبرنگاران را مسئول این مشکل می‌دانند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۸ درصد بزرگسالان آمریکایی معتقدند، اخبار دروغ بر اعتماد به نهاد‌های دولتی تأثیر می‌گذارد. پاسخ دهندگان اطلاعات نادرست را بیشتر از تبعیض جنسیتی، تبعیض نژادی، مهاجرت غیرقانونی یا تروریسم در ایجاد یک مشکل بزرگ موثر می‌دانند.

بر اساس یافته‌های نظرسنجی، احتمال اینکه جمهوری خواهان اخبار دروغ را گزارش کنند، بیشتر از دموکرات‌هاست. به علاوه جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها درباره حل این مسئله بدبین‌تر هستند.

بر اساس نتایج مطالعه مؤسسه تحقیقاتی پیو، جمهوری خواهان سوءظن بیشتری درباره رسانه‌ها داشتند و فکر می‌کنند پوشش اخبار یک طرفه است.

دونالد ترامپ اغلب اظهارات نادرستی بیان می‌کند، مدام سازمان‌های رسانه‌ای را به انتشار اخباری که دوست ندارد متهم می‌کند.

او اغلب از شبکه سی ان ان انتقاد و شبکه فاکس نیوز حمایت می‌کند. روز دوشنبه ترامپ در توئیتی، اخبار شبکه تلویزیونی سی ان ان را "اخبار دروغ" خواند و حتی پیشنهاد تحریم شرکت مادر آنرا یعنی "AT&T" مطرح کرد.

نینا یانکوویچ از اعضای مرکز ویلسون که کمپین‌های نفوذ ادعایی روسیه را در انتخابات آمریکا مطالعه می‌کند در این باره گفت "ترامپ هر چیزی را که به لحاظ سیاسی به ضررش است خبر ساختگی و یا جعلی می‌داند و تعجب نمی‌کنم اگر حامیانش نیز چنین فکری بکنند. "

یوچای بنکلر از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد که کتابی درباره اطلاعات نادرست و رسانه‌های راست گرا نوشته است در این باره گفت "منظور جمهوری خواهان از خبر‌های ساختگی، خبر‌هایی است که از ترامپ انتقاد می‌کنند".

درست مانند ترامپ، ۶۲ درصد جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به آن‌ها خبر جعلی را یک مشکل بزرگ توصیف می‌کنند در حالیکه ۴۰ درصد دموکرات‌ها و افراد مستقل متمایل به آن‌ها این گونه فکر نمی‌کنند.

۵۸ درصد جمهوری خواهان خبرنگاران را مقصر مشکل اخبار جعلی می‌دانند، اما تنها ۲۰ درصد دموکرات‌ها معتقدند خبرنگاران اخبار ساختگی منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار