مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در سال‌های اخیر روزانه حدود هزار راس دام غیر مجاز از استان خارج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدمهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با وجود کنترل و مراقبت‌های اعمال شده در قرنطینه دامی و گشت‌های مشترک و همکاری نیروی انتظامی باز هم برآورد‌ها حاکی از این است که با توجه به آمار ثابت دو میلیونی دام زنده این استان در سال‌های اخیر و ظرفیت و خروجی کشتارگاه‌ها، روزانه حدود یک هزار رأس یا سالانه حدود ۳۰۰ هزار رأس دام به شکل غیرمجاز از خراسان شمالی خارج می‌شود.

احمدی افزود: برای خروج دام از استان مقررات خاصی وجود دارد، اما گاهی افراد سودجو این ضوابط را رعایت نمی‌کنند و دام را به طور غیرمجاز خارج می‌کنند که برای جلوگیری از بروز تبعات بهداشتی احتمالی، کنترل و مراقبت‌های لازم با همکاری دستگاه‌های ذی ربط تشدید می‌شود.

وی بیان کرد: فروردین ماه امسال ۱۵۲ رأس دام سبک در حال خروج غیرمجاز از خراسان شمالی، توقیف و با متخلفان برخورد شد.
احمدی گفت: در دو ماه نخست امسال برای خروج ۵۹ هزار و ۹۴۷ رأس انواع دام سبک و سنگین از خراسان شمالی مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی صادر شد.

وی با اشاره به وجود ۳ درصد دام کشور در خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که مازاد تولید گوشت دارد، اما از آن جایی که زیرساخت‌های کشتارگاه‌ها و صنایع جانبی آماده نیست، بیشتر تولیدات به شکل خام از استان خارج می‌شود.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


خروج روزانه حدود هزار راس دام غیر مجاز

برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.