مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اکنون ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۸۷ باب کتابخانه زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۹ باب کتابخانه روستایی و سه باب نیز کتابخانه‌های سیار در شهرستان‌های قصرشیرین، هرسین و جوانرود هستند اکنون ۷۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است.

وی عنوان کرد: در اوقات فراغت امسال برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعم از نقد کتاب، قصه‌گویی، انجمن ادبی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کتابخانه امیرکبیر با ۳۷۵۲ متر مربع زیربنا و بالغ بر ۵۰۰۰ نفر عضو فعال جزو کتابخانه‌های شاخص و استاندارد استان است عنوان کرد: این کتابخانه دارای سالن مطالعه به صورت مجزا برای بانوان و مردان و تعداد کتاب‌های این کتابخانه بالغ بر ۵۰ هزار نسخه کتاب است.

وی با بیان اینکه در صورت افتتاح کتابخانه مرکزی کرمانشاه مخازن آن ظرفیت نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد، بیان کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهر و یکی از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌رود.

انتهای  پیام/ز


در استان کرمانشاه ۸۷ باب کتابخانه زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد

 

 

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.